آغاز اردوهای راهیان نور حضوری و مجازی دانش‌آموزان از ۱۵ آذرماه

تهران (پانا) - اردوی راهیان نور دانش‌‌آموزی در سال تحصیلی جدید از ۱۵ آذر آغاز می‌شود و دانش‌آموزان پایه نهم و متوسطه دوم به صورت حضوری و مجازی در این اردو حضور می‌یابند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اردوهای راهیان نور حضوری و مجازی دانش‌آموزان از ۱۵ آذرماه

به گزارش تسنیم، اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سال تحصیلی 1400-1401 از 15 آذر 1400 آغاز می‌شود. امسال این اردو به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

طبق دستورالعمل اجرای اردوی راهیان نور دانش‌آموزی؛ سیاست‌گذاری و هماهنگی‌های کلان استانی در خصوص اجرای برنامه توسط قرارگاه‌های راهیان نور استانی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخل استان در راستای شرکت حداکثری دانش‌آموزان پایه نهم و متوسطه دوم در اردوهای راهیان نور حضوری و متوسطه اول و دوم در اردوهای راهیان نور در بستر فضای مجازی به‌ویژه همراهی اولیا دانش‌آموزان انجام شود.

ترتیبی اتخاذ شود که همزمان با اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی به صورت حضوری، تمهیدات لازم جهت استفاده سایر دانش‌آموزان به‌ صورت غیرحضوری و با استفاده از بستر فضای مجازی فراهم شود (برگزاری ترکیبی اردو به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی به صورت همزمان).

اولویت اعزام و برگزاری اردوهای راهیان نور به صورت حضوری با استان‌های میزبان و همجوار است. زمان شروع اردوهای راهیان نور استان‌ها از تاریخ 15 آذرماه 1400 تا 20 اردیبهشت ماه 1401 است.

اطلاع‌رسانی گسترده و نظام‌مند و هماهنگی با صدا و سیمای استانی جهت شرکت دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور به‌ویژه تشویق خانواده‌های آنان جهت همراهی در این اردوی عظیم فرهنگی و معنوی در بستر فضای مجازی.

مراسم افتتاحیه نمادین کشوری راهیان نور دانش‌آموزی سال تحصیلی 1400-1401 با حضور مسئولین لشگری و کشوری در روز دوشنبه پانزدهم آذر ماه در گلستان شهدای اصفهان با حضور اولین کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی از استان اصفهان و همزمان در سایر استان‌های کشور با توجه به فراهم بودن شرایط اعزام در سراسر کشور برگزار و پس از انجام مراسم بدرقه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

لازم است قرارگاه‌های راهیان نور استان‌های میزبان آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان ضمن ایجاد تمهیدات لازم با رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی، هماهنگی، تبلیغات و تمهیدات لازم برای استقبال و خدمت‌رسانی شایسته به کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی را فراهم کنند.

با توجه به اهمیت و ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور به صورت حضوری، ضمن تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و اصل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، قرارگاه های استانی ظرفیت اعزام حضوری زائرین را ظرف دو هفته به قرارگاه مرکزی راهیان نور اعلام کنند.

به منظور جذب و اعزام حداکثری قرارگاه‌های مشترک راهیان نور دانش‌آموزی استان‌ها، نسبت به تعیین مقدار کمک هزینه‌ها و مشارکت اولیای دانش‌آموزان در امر برگزاری مطلوب اردوها اهتمام لازم را به عمل آورند.

حضور یکی از عوامل اجرایی مدرسه، آشنا به فعالیت‌های اردویی و گروهی ترجیحاً مدیر یا یکی از معاونین پرورشی، آموزشی یا مربی پرورشی به عنوان مدیر کاروان، همچنین حضور روحانی و راوی در کاروان الزامی است.

در خصوص دانشگاه فرهنگیان موارد زیر تاکید می‌شود:

الف) همکاری قرارگاه راهیان نور و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان

ب) استفاده از توانمندی، قابلیت و ظرفیت‌های دانشجو معلمان به عنوان کمک مربی و کارورزی فرهنگی در چهار گروه؛ عوامل فرهنگی، علمی و آموزشی، اجتماعی و همکار اجرایی در اردوهای راهیان نور دانش آموزی.

ضمن تاکید بر انتخاب، اعزام روحانی و راوی مجرب و آشنا به مناطق عملیاتی، مسئولیت هماهنگی و اعزام روحانیون و مبلغین
بر عهده سپاه‌های استانی است.

حضور و اهتمام ویژه به برگزاری نمایش‌های رزمی، فرهنگی در جهت ارتقای سطح تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور بر روح و جسم و ماندگاری آن در اذهان دانش‌آموزان.

برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در مدارس به‌ویژه شهدای مدافع حرم و تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده اردوهای راهیان نور.

بیان خاطرات دانش‌آموزان و عوامل اجرایی اردوهای راهیان نور در مراسم صبحگاه مدارس و مناسبت‌ها.

برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای اردوی راهیان نور در قالب عکس، فیلم، نماهنگ، دل‌نوشته، نقاشی، طراحی و...

کاروان‌های اعزامی راهیان نور دانش‌آموزی در استان‌ها باید در صورت بروز هر گونه حادثه ضمن تماس فوری با مراکز انتظامی و امدادی، به منظور اطلاع‌رسانی به ستاد راهیان نور کشور و استفاده از خدمات درمانی رایگان، بهداشتی، امنیتی، انتظامی، مشاوره وضعیت آب و هوا و ترافیک در محدوده جغرافیایی برگزاری اردو با سامانه ملی راهیان نور به شماره 096313 تماس بگیرند.

با توجه به اهمیت و اولویت حفظ و صیانت از دانش‌آموزان که سرمایه های انسانی و آینده‌سازان کشور عزیزمان هستند در راستای پیشگیری از بروز سوانح و حوادث احتمالی، بر رعایت دقیق و بدون اغماض ابلاغیه‌ها و دستورات ایمنی و امنیتی تأکید می‌شود.

برای ارتقای اثربخشی این اردوهای موثر و کارآمد به گونه‌ای هماهنگی و برنامه‌ریزی شود تا همه زائرین دانش‌آموز به ویژه برنامه‌های نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی و شرکت کرده و از محتوای جذاب و تاثیرگذار آنها استفاده کنند.

برای ارتقای اثربخشی این اردوهای موثر و کارآمد در بستر فضای مجازی به گونه‌ای هماهنگی و برنامه‌ریزی شود تا همه زائرین دانش‌آموز به ویژه در برنامه‌های نمایش هنری، فرهنگی و بصیرتی و... به صورت تعاملی، آنلاین و تولیدی شرکت نموده و از محتوای جذاب و تاثیرگذار آنها استفاده کنند.

تولید محتوای الکترونیکی و بارگذاری آنها در زمینه اجرای راهیان نور در بستر فضای مجازی در کانال های شبکه شاد استانی و کشوری (https:\\shad.ir/RahinNoorیا RahinNoor@).

شرکت تمام دانش‌آموزان و اولیای آنان در اردوی راهیان نور در بستر فضای مجازی اختیاری و رایگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار