سفر هیات اماراتی به ایران در آینده نزدیک

تهران (پانا) - مشاور رئیس امارات متحده عربی خبر داد به زودی هیاتی از امارات به ایران در چهارچوب بهبود روابط میان دو کشور اعزام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سفر هیات اماراتی به ایران در آینده نزدیک

به گزارش العالم، انور قرقاش مشاور رئیس امارات متحده عربی، افزود: این ارزیابی از طرف ایرانی‌ها وجود دارد که به دنبال بازسازی روابط با کشورهای خلیج فارس هستند و ما با نگاه مثبت به آن می‌نگریم.

این مقام ارشد اماراتی با این حال مدعی شد که نگرانی‌هایی در خصوص فعالیت‌های منطقه ای ایران وجود دارد؛ اما به گفته او رویارویی بهترین راه پیش رو نیست.

مشاور رئیس امارات متحده عربی همچنین ادعا کرد که حتی اگر مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای با ایران به نتایج مثبتی برسد، همه نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های ایران را برطرف نخواهد کرد.

قرقاش همچنین در خصوص مذاکرات و همکاری‌های اقتصادی به عنوان بخشی از اقدامات اعتمادساز با ایران تأکید کرد که این مساله زمان بر خواهد بود.

وی پیش‌تر در اجلاس راهبردی ابوظبی گفته بود که کشورش مشغول اعتمادسازی و کاهش تنش‌ها با تهران است.

این مقام اماراتی همچنین اذعان کرده که هیچ علاقه‌ای به مواجهه با ایران نداریم زیرا عواقب آن برای مدت طولانی متوجه منطقه خواهد بود.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به هفته گذشته به امارات سفر کرده بود با «انور محمد قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات عربی متحده دیدار و بنابر گزارش خبرگزاری رسمی امارات "وام"در این دیدار، روابط امارات عربی متحده و جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر اهمیت توسعه این روابط بر اساس اصل حسن‌همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک، اقدام در راستای ثبات و شکوفایی بیشتر در منطقه و همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار