همه چیز درباره سویه جدید کرونا در «چرخ»

تهران (پانا) - پنجاه‌ودومین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی ویژگی‌های سویه‌ جدید ویروس کرونا اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
همه چیز درباره سویه جدید کرونا در «چرخ»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در بخش‌ «تازه‌ها» علی خورشیدی، روزنامه‌نگار فناوری، از تازه‌ترین‌ خبرهای دنیاهای هوافضا و رباتیک خواهد گفت و صدرا مخملی، روزنامه‌نگار دیجیتال، از بهترین آنتی‌ویروس‌ها.

در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با دکتر سیدعلیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره‌ سویه‌ جدید کرونا گفت‌وگو می‌کند. در روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی سویه‌ جدیدی از ویروس عامل کووید-۱۹ را با نام Omicron در لیست واریانت‌های نگران‌کننده قرار داد. بعد از سویه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا، حالا امیکرون پنجمین واریانتی است که در لیست واریانت‌های نگران‌کننده قرار می‌گیرد. تا به حال در ۱۵ کشور به صورت تائیدشده و در چهار کشور به صورت محتمل ابتلا به کووید-۱۹ از واریانت اُمیکرون گزارش شده است. گزارش‌های اولیه در آفریقای جنوبی در جوانان حاکی از آن است که بیماری خفیف است ولی چند هفته طول خواهد کشید که شدت علائم به طور کامل مشخص شود. بررسی کارآیی واکسن‌ها بر اُمیکرون باید در اولویت قرار گیرد و تا چند هفته مشخص می‌شود.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با با دکتر قدسی محمدی، سرپرست آزمایشگاه تحقیقات دارویی دانشگاه الزهرا(س) روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار