اجرای مانور زلزله در ایلام همزمان با سراسر کشور

ایلام (پانا) - مدیریت بحران استانداری ایلام خبر داد هر ساله مانور‌‌ها و برنامه‌های آموزشی فراوانی در راستای آگاهی‌بخشی به عموم مردم بویژه دانش‌آموزان در ارتباط با شیوه‌های مناسب برخورد با بلایای طبیعی به‌خصوص زلزله برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مانور زلزله در ایلام همزمان با سراسر کشور

همزمان با سراسر کشور در مانور زلزله ای که امروز در دبیرستان شهید آوینی شهر ایلام برگزار شد، آیت قیصر بیگی با اشاره به اهمیت آموزش های امدادی به دانش آموزان گفت: در مدرسه علاوه بر توجه به جنبه های عمومی تربیتی باید به آموزش هایی همچون امداد و نجات نیز پرداخته شود تا دانش آموزان بتوانند هنگام وقوع زلزله با مواجهه مناسب خودشان را از خطرهای وارده حفظ کنند. ضمنا هر ساله مانور‌‌ها و برنامه های آموزشی فراوانی در این راستا ارائه می‌شوند، تا عموم دانش آموزان و نیز مردم، آگاهی کافی را نسبت به شیوه های مناسب برخورد با بلایای طبیعی داشته باشند.
جواد بیگ محمدی، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز در ادامه این مانور عنوان کرد: در ابتدای هر سال، جدول زمان بندی شده ای را برای برنامه های آموزشی تدوین می شود که این آموزش ها در دو قالب تخصصی و عمومی برگزار می‌شوند. آموزش های تخصصی برای تیم ها و نیروهای عملیاتی هلال احمر و آموزش های عمومی که شامل کمک های اولیه، آموزش های عمومی امداد و نجات و همچنین مانورهای مشترک بین دستگاه های اجرایی، امدادی و مردمی است، برگزار می‌شود.

بیگ محمدی افزود: با توجه به اینکه کشور ایران جایگاه دهم جهان و پنجم آسیا را از نظر تنوع و تکثر حادثه دارد، زنگ خطری برای آمادگی لازم در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی به صدا درآمده است. از این رو با اولویت آگاهی بخشی و بالابردن سطح ایمنی جامعه و تصمیم گیری سریع و درست در زمان زلزله آموزش هایی برای جامعه هدف، که عمدتا دانش آموزان به عنوان سفیران در خانواده و همچنین عموم مردم هستند، در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به تجربه ای که از زلزله های اخیر کشور به دست آمده است اظهار کرد: تیم های هدفی که از قبل مورد آموزش های امدادی قرار گرفته بودند، توانستند به خوبی وارد عمل شده و تاثیر مثبتی در امدادرسانی به هموطنان داشته باشند.

در حاشیه این مانور همچنین سعدالله پورمیرزا، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: مانور امسال، با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» برگزار شد و علاوه بر اجرای هر ساله مانورهای زلزله، برنامه هایی دیگر در جهت آگاهی بخشی دانش آموزان، در حال آماده سازی است.

پورمیرزا با اشاره به اهمیت اجرای مانورهای زلزله تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری مانورهای زلزله، آگاهی بخشی جهت کاهش صدمات، تلفات و خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله است.

خبرنگار :بهاره غریبی و فاطیما شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار