رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

دانش‌آموزان در فضایی که با شادابی اداره می‌شود تاثیر پذیری بیشتری دارند

شیراز(پانا)-رئیس سازمان دانش‌‎آموزی استان فارس با بیان اینکه قدرت هر کشور شهروندان آن کشور به شمار می‌روند گفت: داشتن ایران قوی نیازمند تربیت نسل مسئولیت پذیر، مستقل و اهل مهربانی است که در بستر آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در فضایی که با شادابی اداره می‌شود تاثیر پذیری بیشتری دارند

امید اسماعیلی در جلسه توجیهی بازمهندسی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی ویژه مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز شهرستان داراب با اشاره به ضرورت برقرار کردن ارتباط با دانش‌آموزان در مدارس گفت: دنبال کردنِ امور پرورشی در مدارس در گرو برقرار کردن ارتباط کادر مدرسه با دانش‌آموزان است.

اسماعیلی با بیان اینکه رفع مشکلاتی که در ایام کرونا به دلیل استفاده دانش‌‌آموزان از تلفن همراه ایجاد شده نیازمند برنامه‌ریزی است گفت: انکار مشکلاتی که دانش‌آموزان با آن درگیر هستند از گذشته تاکنون مانعی برای رفع آن‌ها به شمار می‌رود چرا که به طور مثال در گذشته به جای آموزش دوری از بیماری ایدز به تعصبات توجه کردیم.


وی با اشاره به کم رنگ شدن مهربانی در جامعه گفت: جو مدرسه‌ای که با مهربانی و شادی اداره می‌شود برای دانش‌آموزان و معلمان لذت بخش‌تر است و دانش‌آموزان در فضایی که با شادابی اداره می‌شود تاثیر پذیری بیشتری دارند.

وی اظهار کرد: مشکلات و مسائل تربیتی نسل جدید با مشکلات نسل‌های گذشته متفاوت است بنابراین باید خود را به روز کنیم و بر اساس این مشکلات به دانش‌آموزان یاری برسانیم.

وی با بیان اینکه در سازمان دانش‌آموزی بر شاداب سازی مدارس تاکید می‌شود گفت:دانش‌آموزان ٢ سال تحصیلی در خانه بودند و بعضی اولیا با عدم آگاهی فضایی پر استرس برای فرزند خود فراهم کردند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و تنها راه مقابله با این آسیب‌ها آموختن راه مقابله با آن‌هاست گفت: همانطور که دانش‌آموزان آموخته‌اند به اعتیاد نه بگویند باید از مشاهده اطلاعات غلطی که سبب گمراهی آن‌ها می‌شود دوری کنند و آن را نیز، بیآموزند.

رئیس سازمان دانش‌‎آموزی استان فارس با بیان اینکه در سازمان دانش‌آموزی انجام امور عملی دنبال می‌شود گفت: به عنوان مثال، دانش‌آموزان در خبرگزاری پانا تنها آموزش مهارت‌های خبرنگاری و عکاسی را نمی‌آموزند بلکه آشنا شدن با فضای رسانه، احترام گذاشتن به حریم خصوصی افراد و شناختن اخبار خوب و بد ویژگی‌هایی است که دانش‌آموزان پس از فعالیت در خبرگزاری پانا به دست می‌آورند که هدف اصلی ایجاد این خبرگزاری به شمار می‌رود.

اسماعیلی با بیان اینکه هدف از تشکیل المپیاد فکری رویش صرفا، بازی کردن نبوده است گفت: هدف اصلی از تشکیل این المپیاد، ایجاد تمرکز، تصمیم‌گیری، خارج شدن از فضای مجازی و همکاری در کار تیمی است که سبب بهبود ارتباط بین اعضای خانواده نیز می‌شود.برای انتخاب بازی‌های این المپیاد ساعت‌ها مطالعه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان در مسابقات مناظرات دانش‌آموزی می‌آموزند که به صورت مستند و منتقدانه به مناظره بپردازند و اصول مناظره کردن را می‌آموزند

وی با بیان اینکه در اردوهای تشکیلاتی پیشتازان نظم حاکم است و دانش‌آموز پیشتاز نظم و حفاظت از محیط زیست را می‌آموزند گفت: در اردوهای پیشتازان استفاده از ظروف یکبار مصرف و خوردن عذاهای ناسالم ممنوع است در نتیجه می‌توان گفت که دانش‌آموزان در اردوهای تشکیلات پیشتازان شیوه صحیح زندگی سالم را تمرین می‌کنند.

به گفته او در سازمان دانش‌آموزی بر ایجاد فضای آموزشی متناسب با گرایش و سلیقه هر دانش‌آموز سعی می‌شود.


خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار