مدیرکل سازمان مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی:

دانش‌آموزان ،سفیران آگاهی‌بخش جامعه هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل سازمان مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به بیشتر شدن سطح آگاهی مردم با مانور زلزله، دانش‌آموزان را سفیران آگاهی‌بخش جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ،سفیران آگاهی‌بخش جامعه هستند

محمد باقر هنربر، همزمان با بیست و سومین مانور سراسری زلزله در گفت و گو با پانا گفت: «این مانور با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور همزمان با سراسر کشور در جهت ارتقا سطح آگاهی عموم مردم و دانش آموزان عزیز که سفیران آگاهی بخش جامعه هستند، برگزار شد. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از ۴۵ حادثه موجود در جهان ۳۵ حادثه آن در کشورمان رخ می‌دهد که باید همواره در آمادگی کامل باشیم.»

وی افزود: «گسل های مهمی از جمله گسل شمال تبریز در استان ما وجود دارد که با توان لرزه خیزی ۷/۳ ریشتر است و امکان صدمات و تلفات بالایی دارد. تبریز شهری حادثه خیز است که بافت فرسوده و حاشیه نشین موجب می‌شود اتفاقات جبران ناپذیری بیفتد. بنابراین تمامی دستگاه ها باید با همکاری هم در طرح بازآفرینی شهری مشارکت کنند تا از صدمات احتمالی در امان باشیم که در این خصوص برای انتقال حدود ۱۰ هزار نفر به مناطق امن برنامه ریزی شده است.»

وی در آخر خاطرنشان کرد: «اقدامات مناسبی نیز در خصوص آموزش و اعلام آمادگی اهالی حاشیه نشین انجام گرفته است. مشکلات شدیدی در تامین منابع آب، برق و گاز داریم و این ملزم رعایت هم استانی های عزیز است تا بتوانیم زمستان خوب و آسوده ای را پشت سر بگذاریم. آلودگی هوای شهر تبریز نیز از دیگر موضوعاتی است که تمامی دستگاه ها در برنامه ریزی و پیشگیری از آن اهتمام دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار