بیست و سومین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» در مدارس قم برگزار شد

قم (پانا) - بیست و سومین مانور «زلزله و ایمنی» همزمان با سراسر کشور، با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» امروز در مدارس استان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بیست و سومین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» در مدارس قم برگزار شد

بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی بر اساس اعلام اداره کل بحران استان قم مبنی بر وضعیت آبی کرونایی، صبح امروز هشتم آذر، همزمان با سراسر کشور در مدارس استان و طی مراسم ویژه ای به طور نمادین در دبیرستان متوسطه دوم امامت ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.
در این مراسم، مسئولان حاضر و دانش آموزان، پس از شنیدن آژیر زلزله فرضی، با بهره گیری از آموزه های مربوط به پناهگیری، اقدام به عکس العمل مناسب و پناه گرفتن در محل های مجاز کرده و پس از گذشت لحظاتی، در اجرای عملیات خروج اضطراری و ایمن، به فضای باز و حیاط مدرسه رفتند و گروه های امدادی دانش آموزی، مسئولیت تخلیه مجروحین و مصدومین، اطفای حریق و امداد و نجات را به انجام رساندند.

سپس مراسم با حضور مسئولان، معلمان و دانش آموزان آموزشگاه امامت و با تلاوت قرآن، اجرای حاملان قرآن، پخش سرود پیشتازان و اجرای گارد پرچم توسط پیشتازان سازمان دانش آموزی و همچنین خوش آمدگویی و تقدیر «کبری حیدریان» مدیر آموزشگاه امامت ادامه یافت.

در مراسم فوق، «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان، «محسن اروجی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم و «محمدرضا بهرامی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم در سخنانی بر اهمیت برگزاری مانور زلزله و نیز رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کردند.

در جریان برگزاری مانور، تعدادی از معاونان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش قم، «محمد صفاییان» رییس آموزش و پرورش ناحیه یک، «رسول ملایی» مدیر سازمان دانش آموزی استان به همراه جمعی از معاونان، کارشناسان و مربیان پیشتاز ناحیه نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار