برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی

اراک (پانا) - بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در استان مرکزی با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور، همزمان با مدارس سراسر کشور به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی  در مدارس استان مرکزی

مراسم نمادین مانور سراسری زلزله و ایمنی در هنرستان مطهره از مدارس ناحیه دو اراک با حضور مسئولین سازمان دانش آموزی و با همکاری اداره کل مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر، اورژانس و فوریت‌های پزشکی، شهرداری، سازمان آتش‌نشانی، صدا و سیما، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و سایر دستگاه های خدمات رسان در سطح استان اجرا شد و همزمان با سراسر کشور در دیگر مدارس نواحی و شهرستان ها نیز برگزار شد. در این مانور دستگاه ها ضمن ایجاد هماهنگی با یکدیگر توانمندی های خود را به نمایش در آوردند.

حمید غیاثی مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: یکی از راهکارهای کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ارتقا سطح آگاهی و آمادگی مردم جامعه از طریق اجرای مانور است و هدف از اجرای مانور زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در زمان وقوع زلزله و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی است. وقتی که عکس‌العمل صحیح در برابر زلزله آموزش داده شود، می‌توان امیدوار بود که در زمان وقوع زلزله دانش‌آموزان آنچه را که بصورت درست آموخته‌اند اجرا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار