مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

مشارکت بیش از ۱۴۳ هزار دانش‌آموز پیشتاز سیستانی و بلوچستانی در برگزاری مانور زلزله

رخشانی: ارتقای سطح ایمنی در جامعه مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت بیش از ۱۴۳ هزار دانش‌آموز در ۳ هزار مدرسه با همراهی ۴۵۰۰ مربی در سیستان و بلوچستان  در برگزاری مانور زلزله مشارکت جدی و همه‌جانبه دارند و آموزش‌های عملی لازم برای رویارویی با بلایای طبیعی را می‌آموزند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بیش از ۱۴۳ هزار دانش‌آموز پیشتاز سیستانی و بلوچستانی در برگزاری مانور زلزله

حمیدرضا رخشانی در بیست و سومین مانور محوری زلزله در سیستان و بلوچستان که در مدرسه صادقیه زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: ایران از جمله کشورهای زلزله خیز جهان است به همین دلیل آمادگی مواجهه با این بلای طبیعی از ضروریات جامعه است.

وی با بیان اینکه وقوع زلزله تبعات اجتماعی، اقتصادی و انسانی فراوانی برای جامعه در پی دارد، گفت: برای افزایش ایمنی در این زمینه، از سال ۱۳۸۱ تاکنون مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

رخشانی با بیان اینکه سال گذشته این مانور به دلیل شرایط قرمز کرونایی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خوشبختانه امسال با بازگشایی حضوری مدارس، بیست و سومین دوره این مانور با مشارکت دستگاه های همسو در تمامی شهرستانها و مناطق استان در یک مدرسه محوری برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه ایمنی از مهمترین موضوعات زندگی بشر است، گفت: ترویج فرهنگ ایمنی در سطح مدارس، ارتقای توانمندی دانش آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی، واکنش به موقع و سریع در مقابل آن، تمرین همکاری و تعاون و شناخت اهمیت وضعیت بحران ها از مهمترین اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.

وی مخاطبین این مانور را همه دانش آموزان دوره های تحصیلی عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۴۳ هزار دانش آموز در ۳ هزار مدرسه با همراهی ۴۵۰۰ مربی در سیستان و بلوچستان در برگزاری مانور زلزله مشارکت جدی و همه جانبه دارند و آموزش‌های عملی لازم برای رویارویی با بلایای طبیعی را می‌آموزند.

رخشانی خاطر نشان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی در قالب گروه‌های پوینده و پیشگام، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران استانداری و شهرستانی نیز به عنوان مجموعه های همراه و همسو در این موضوع نقش آفرینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش و کوشش وزارت آموزش و پرورش و همراهی ستاد مدیریت کرونای کشور و استان، شرایط آموزش حضوری در مدارس فراهم شد و هم اکنون ۸۷۰ هزار دانش آموز در استان در ۸۳۰۰ مدرسه و ۳۷ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: یقینا آموزش حضوری بهترین نوع آموزش است و باید همه کمک کنیم تا این روند استمرار یابد تا کیفیت آموزشی ارتقا پیدا کند.
گفتنی است این مانور بزرگ با مشارکت نیروهای جمعیت هلال استان، آتش نشانی، ستاد مدیریت بحران استانداری و اورژانس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار