برگزاری جلسه هماهنگی بیست و سومین مانور آمادگی در برابر زلزله در شیروان

شیروان (پانا) - جلسه هماهنگی بیست و سومین مانور آمادگی در برابر زلزله، با حضور نمایندگانی از ارگان های خدمات رسان، در محل دفتر رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی بیست و سومین مانور آمادگی در برابر زلزله در شیروان

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان شیروان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه سرزمین ما در یکی از مناطق زلزله خیز دنیا واقع شده و هر سال شاهد زلزله های بزرگ و کوچک در گوشه و کنار این کشور هستیم، بنابراین تمرین و آمادگی در این شرایط برای همه ما به ویژه دانش آموزان عزیز لازم و ضروری است.

فرامرز شجاعی هدف از برگزاری این مانور را آماده سازی دانش آموزان برای مقابله با زلزله ها و حوادث احتمالی آن اعلام کرد و افزود: اجرای این مانور باید نسبت به سال‌های گذشته از یک تنوع خاصی همراه با برنامه های جدید برگزار و از انجام برنامه های تکراری خودداری شود.

سید حمید سیدی، نماینده فرماندار نیز در این جلسه هدف از برگزاری این مانور را افزایش آگاهی دانش آموزان و کاهش آسیب ها, تلفات و خسارت های ناشی از زلزله برشمرد و گفت: آموزش های لازم باید به همه دانش آموزان، قبل از انجام مانور زلزله انجام بپذیرد و هر چقدر این آموخته ها کاربردی تر باشد آن ها می توانند در هنگام زلزله های احتمالی از این آموزش ها به نحو مطلوب استفاده کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: کشور ایران در یک منطقه زلزله خیز قرار دارد و ما هر سال شاهد وقوع برخی از زلزله ها در این کشور هستیم.

یحیی محمد عباسی افزود: برگزاری مانور زلزله در شهر های زرد، قرمز و نارنجی به‌صورت مجازی برگزار می شود اما در شهرستان شیروان به صورت نمادین در ساعت۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح 8 آذر سال جاری در محل دبیرستان دخترانه شاهد ۶ حکمت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کلیه برنامه ریزی و اجرای این مانور توسط دانش آموزان برگزار خواهد شد گفت: اجرای قرائت قرآن، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، بیان خیر مقدم و سخنرانی یکی از مدعوین متخصص در حوزه زلزله و اجرای سرود کسازمانی توسط دانش آموزان از دیگر برنامه های این مانور است.

رئیس اداره دانش آموزی شهرستان شیروان نیز گفت: مانور آمادگی در برابر زلزله در سال گذشته به جهت وجود بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد، اما امسال این مانور با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور و با همکاری ارگان های خدمات رسان شهرستان از جمله اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی و... به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

محمود دوستار مقدم با بیان اینکه مانور زلزله و ایمنی در روز هشتم آذر هرسال در همه مدارس برگزار می شود تا این آمادگی را برای مقابله با زلزله های احتمالی پیدا کنیم، افزود: آموزش های تئوری و عملی در زمینه اطفای حریق و ایمن سازی مدرسه در حین و بعد از زلزله توسط نیروهای آتش نشانی، آموزش های تئوری و عملی امداد و نجات دانش آموزان، اسکان سازی و مصدوم سازی توسط هلال احمر، تأمین آمبولانس همراه با نیروی متخصص، انجام تریاژ و انتقال مصدوم توسط گروه اورژانس و پخش آژیر نیز توسط نیروی انتظامی انجام خواهد شد.

در این جلسه حسن باقریان معاون عملیات آتش نشانی، داوود قوامی نماینده اورژانس،حمیدرضا یاقوتی معاون شعبه هلال احمر، مولود قاسمیان مسئول امور جوانان هلالاحمر، نورالله بصیرت سرگروه آمادگی دفاعی شهرستان و فریبا نژاد علی مدیر آموزشگاه شاهد ۶ حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار