معاون وزیر ارشاد: کنسرت رضا صادقی در ترکیه مجوز دارد

تهران (پانا) - سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، از صدور مجوز برگزاری کنسرت‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر ارشاد: کنسرت رضا صادقی در ترکیه مجوز دارد

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، «محمود شالویی» سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در میز فرهنگ برنامه «سلام تهران» شبکه پنج سیما با اشاره به محدودیت‌ و تعطیلی‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا که دامن‌گیر اهالی و اماکن فرهنگی هنری هم شد، اظهار کرد: با آغاز دولت سیزدهم و شتاب در واکسیناسیون عمومی وضعیت برای همگان بهتر شده است. همین امر باعث شد درباره نحوه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری بازبینی شود.
شالویی با بیان اینکه خوشبختانه سالن‌های سینما و نمایش از هفته‌های پیش بازگشایی شده و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدند، افزود: برگزاری کنسرت هم در ستاد مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت و وزیر ارشاد هم پیگیری مجدانه بازگشایی سالن‌های موسیقی بودند و در نهایت مقرر شد هنرمندان عرصه موسیقی هم فعالیت‌های خود را از سر بگیرند‌.
سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ با بیان اینکه سالن‌های موسیقی از اول آذرماه اجازه بازگشایی و فعالیت داشته‌اند، گفت: در حال حاضر مشکل برگزاری کنسرت از سوی وزارت ارشاد نیست بلکه به نبود توافق‌های مالی بین تهیه‌کننده و مدیران سالن مربوط می‌شود. بحث مجوز در دست ما بود که از اول آذرماه به هر تهیه‌کننده واجد شرایط اعطا می‌شود.
شالویی با اشاره به افزایش احتمالی قیمت بلیj کنسرت‌ها هم بیان کرد: از دوستان تقاضا کردیم که قیمت‌ها و نرخ‌های جدید را مورد بررسی قرار دهند تا افزایش چشمگیر در این بخش نداشته باشیم. امیدواریم تهیه‌کننده و سالن‌دار به یک توافق برسند؛ ما دوست نداریم که هیچ کدام از اعضاء ضرر مالی متحمل شوند، از طرفی حفظ مخاطب دغدغه اصلی ماست.
وی با اشاره به وضعیت بهره‌گیری از سالن‌ها تصریح کرد: مجوز برگزاری کنسرت برای سالن‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت نیست‌ بلکه همه آنها می‌توانند از ظرفیت کامل سالن‌ها استفاده کنند. قطعاً رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود، شرط اول برگزاری است.
معاون هنری ارشاد در پایان در پاسخ به اینکه آیا کنسرت رضا صادقی در ترکیه دارای مجوز است، تأکید کرد: بله مجوز دارد و خوشبختانه هنرمندان به قوانین توجه دارند، البته ما دوست داریم حالا که شرایط در داخل کشور مهیاست همینجا هنرشان را عرضه کنند. خود هنرمندان هم چنین خواسته‌ای دارند. ما برای حمایت بیشتر می‌توانیم برای در اختیار قرار دادن سالن‌های ارشاد، با تهیه‌کنندگان موسیقی همکاری کنیم.
برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار