طالبان: ما وعده «رزق» ندادیم

نخستین سخنرانی صوتی نخست‌وزیر طالبان بیشتر به مشکلات اقتصادی مردم افغانستان می‌پردازد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
طالبان: ما وعده «رزق» ندادیم

به گزارش العالم، نخست‌وزیر طالبان در اولین سخنرانی خود که بصورت صوتی و به زبان پشتو منتشر شده است، درخصوص مشکلات اقتصادی این کشور گفت طالبان «رزق مردم» را وعده نداده و خداوند است که وعده‌ رزق می‌دهد.

محمدحسن آخوند طی یک پیام صوتی نیم ساعته از حاکمیت طالبان بر کشور حمایت کرد و گفت مردم نباید در رابطه با بدتر شدن بحران اقتصادی کشور انگشت اتهام را به سوی طالبان نشانه روند و برای مقابله با قحطی «دعا بخوانند»، چرا که به گفته او این یک «آزمایش الهی» است.

او همچنین مدعی شد بحران اقتصادی کشور میراث دولت «فاسد» گذشته است و طالبان در تلاش برای مبارزه با فساد مالی دولت گذشته و تامین امنیت کشور است.

وی گفت مشکلات اقتصادی و بیکاری از دولت قبلیِ تحت حمایت آمریکا آغاز شده و مردم افغانستان نباید به ادعاها علیه طالبان توجه کنند.

او همچنین فشارهای بین‌المللی برای تشکیل دولتی فراگیر را رد کرد و مدعی شد در دولت کنونی «همه اقوام و اقشار» حضور دارند.

اظهارات نخست وزیر طالبان در حالی مطرح شده است که حکومت این گروه تاکنون توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

مقامات سازمان ملل در ماه‌های اخیر بارها هشدار داده‌اند که میلیون‌ها افغان در حال غرق شدن در باتلاق فقر هستند و نظام بانکی کشور نیز احتمالا در چند ماه آینده دچار فروپاشی می‌شود.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، مردم افغانستان در ماه‌های اخیر با بدترین وضعیت قحطی طی دهه‌های گذشته مواجه شده و بسیاری از اهالی کشور قادر به تامین خوراک نیز نیستند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار