رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران خبر داد:

منطقه ٨ شهر تهران میزبان مانور زلزله کشوری

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، ضمن اعلام این خبر؛ یادگیری روش‌های مهار اضطراب حین بحران را یکی از اهداف مهم برگزاری مانور زلزله عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
منطقه ٨ شهر تهران میزبان مانور زلزله کشوری

عباس باستانی، رییس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه ایران یکی از زلزله خیزترین مناطق جهان است و آمادگی‌های لازم برای رو به رو شدن با این خطر طبیعی برای تمام اقشار جامعه ضروری است، گفت: «شهر تهران گسل‌های فعالی دارد که همانند یک بمب ساعتی عمل می‌کنند. برای مقابله اصولی با این بلای طبیعی، هر سال در مدارس مانور زلزله برگزار می‌شود. البته سال گذشته و با توجه به شیوع کرونا، این مانور به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برگزار شد.»

وی ضمن اشاره به آبی شدن نقشه کرونایی کشور و واکسینه شدن تعداد قابل توجهی از مردم، گفت: «این مانور امسال به صورت حضوری و با رعایت‌های شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دبیرستان بدری برهانی منطقه ٨ تهران برگزار می‌شود.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در ادامه از اهمیت آموزش عمومی مقابله با بحران سخن گفت و هدف مهم مانور زلزله در مدارس را بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان و حفظ سلامت آن‌ها عنوان کرد.

عباس باستانی در این راستا افزود: «همچنین آشنا شدن با صدای آژیر خطر، مواجه شدن با علائم هشدار دهنده، آشنایی با محل‌های پر خطر در فضای مدرسه و خانه، یادگیری روش‌های مهار اضطراب حین بحران، حفظ آرامش و تصمیم‌گیری عاقلانه در هنگام وقوع حادثه، از دیگر اهداف مانور زلزله است.»

باستانی در پایان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نهادی است که با اکثر افراد جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد، گفت:‌ «جمعیت مخاطب آموزش و پرورش بسیار بالاست؛ بنابراین این سیستم بهترین محل برای یادگیری در سطح خانواده و جامعه است. این مانور فقط برای دانش‌آموزان نیست؛ بلکه هر دانش‌آموز، به عنوان سفیر آموزش و پرورش در خارج از مدرسه، می‌تواند مهارت‌های مقابله با زلزله را به اعضای خانواده‌اش نیز آموزش دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار