اومیکرون در ایران مشاهده شده است؟

تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت هنوز نمونه‌ای از ابتلا به اومیکرون به عنوان سویه جدید ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده و آزمایشگاه‌ها در حال رصد این مساله هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اومیکرون در ایران مشاهده شده است؟

محمدمهدی گویا در برنامه در انتهای الوند که صبح امروز از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های مخصوصی در دنیا وجود دارد که این ویروس را ردیابی می‌کنند که ببیند ویروس کرونا چه تغییراتی کرده است و در ایران نیز چنین آزمایشگاهی وجود دارد. این تغییرات از حدی که بگذرد نگرانی ایجاد می‌کند و وقتی ویروس کرونا 50 جهش در سویه جدید داشته به این معنا است که قابلیت انتقال و بیماری‌زایی آن بیشتر است.

وی ادامه داد: هنوز قضاوت درباره اومیکرون زود است اما در این چند روز هنوز موارد ابتلا به حدی نیست که شخصیت آن‌را کاملا مشخص کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تصریح کرد: هنوز نمونه‌ای از ابتلا به اومیکرون در کشور ثبت نشده و آزمایشگاه‌های کشور در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: درباره اینکه کسانی که دو و سه دوز واکسن زده‌اند چقدر دربرابر سویه جدید کرونا مقاوم هستند، نمی توانیم پاسخ دهیم اما این ویروس آنقدر شدت پیدا نکرده که واکسن روی آن موثر نباشد.

گویا توضیح داد: مهمترین اقداماتی که برای جلوگیری از ورود اومیکرون به ایران انجام شده کنترل مسافران است. اعلام کردیم هیچ مسافر غیر ایرانی را از کشورهایی که در آن نمونه هایی از سویه جدید کرونا دیده شده ممنوع کردیم و هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه و کشور و وزارت راه و شهرسازی انجام شده تا ایرانیان که از این کشورها به وطن باز می‌گردند حتما شرایط قرنطینه‌ای را رعایت کنند و چند نوبت از آنان تست گرفته می‌شود و بعد از آنکه در 10 روز این تست‌ها منفی بودند به این گروه از مسافران اجازه داده می‌شود به کنار خانواده‌های خود بروند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اظهار کرد: چیزی که ما اعلام می‌کنیم براساس مقررات بین‌المللی بهداشتی است. برخی کشورها این مقررات را برای خود سختگیرانه‌تر می‌کنند و ما بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تصمیم می‌گیریم.

وی درباره اهمیت برخورد با برگزاری تور گردشگری به آفریقا گفت: ما درخواست کردیم تا اطلاع ثانوی از برگزاری تور آفریقا خودداری شود و از مردم کشورمان نیز می‌خواهیم به توصیه‌ها توجه جدی کنند. مسافرت به این کشورها خطرناک است و ممکن است موجب ابتلای مردم شوند. نهایت سخت گیری‌ها در این زمینه در حال انجام و به تمام سازمان‌های ذی‌ربط دستورالعمل‌ها صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار