مصوبه شورای سوم احیا شد؛ از سرگیری سنجش سموم بر روی محصولات میادین میوه و تره‌بار

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران از سرگیری سنجش میزان سموم در محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مصوبه شورای سوم احیا شد؛ از سرگیری سنجش سموم بر روی محصولات میادین میوه و تره‌بار

تا اوایل دوره پنجم شورای شهر تهران، محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار پایش می‌شدند، از شورای سوم شهر تهران که معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر این موضوع را پیگیری کرد تا ابتدای شورای پنجم این پایش در این دوره از شورای شهر تهران متوقف شده است. دلیل شورای پنجم برای توقف، بی‌اثر بودن این پایش در کیفیت محصولات عرضه شده در میادین عنوان شد.

در تمام این سال‌ها، اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بخش‌هایی از نتایج این پایش را اعلام می‌کردند، در بیشتر موارد هم مهر محرمانه بر روی این گزارش‌ها می‌خورد.

بر این اساس بیش از ۲۰ نوع سم پر مصرف و همچنین دو فلز سنگین سرب و کادمیوم و نیترات در محصولات عرضه شده مورد بررسی قرار می‌گرفت و هدف اصلی افزایش حساسیت بخش تولید درخصوص نوع و میزان سموم بود. در این سال‌ها هرگز نتایج پایش محصولات کشاورزی منتشر نشد و تنها بخش هایی از آن اعلام عمومی می‌شد اما اجرای این مصوبه در اوایل دوره پنجم مدیریت شهری بدون سر و صدا متوقف شد. در حالی که بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران مکلف بود هر سه ماه یک بار گزارش خود را در این خصوص به شورای شهر ارائه دهد.

مهدی بابایی، نایب رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا سنجش سموم برجامانده بر روی محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار دوباه از سر گرفته می‌شود یا خیر به پانا گفت:‌ «متولی اصلی سنجش سموم بر روی محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاوزی است که در دوره‌ای شهرداری هم این سنجش را انجام می‌داد.»

این عضو شورای شهر تهران گفت: «در جلسه‌ای که کمیسیون سلامت با رئیس سازمان میادین داشت، از سوی رئیس کمیسیون سلامت این موضوع پیگیری و الزام شد که گزارش‌های دوره‌ای به کمیسیون سلامت ارسال شود. یعنی به عنوان یکی از دغدغه‌های کمیسیون مطرح و قرار شد این گزارش‌ها دوباره انجام شود. رئیس سازمان نیز اذعان کرد که در دوره‌ قبل تقریبا پایش‌‌ها کم و بیش متوقف بود اما این دغدغه از طریق کمیسیون ابلاغ شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار