ماموریت ویژه برای والیبال ساحلی؛ نمایش قدرت را کامل کن

تهران (پانا) - پس از قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، حالا نوبت به والیبال ساحلی است که امروز با کسب عنوان قهرمانی اقتدار والیبال ایران در قاره کهن را در بخش مردان تکمیل کند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت ویژه برای والیبال ساحلی؛ نمایش قدرت را کامل کن

پرونده هجدهمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا 2021 به میزبانی تایلند امروز سرانجام با برگزاری دیدارهای فینال و رده‌‎بندی در هر دو بخش مردان و زنان بسته خواهد شد تا تکلیف یکی دیگر از جام‌های کنفدراسیون والیبال آسیا در آخرین فاصله تقریبا یک ماه مانده تا آغاز سال جدید میلادی روشن شود.

در مهم‌ترین دیدار امروز تیم ملی والیبال ساحلی ایران با ترکیب « بهمن سالمی و ابوالحسن خاکی‌زاده» برای کسب مدال طلای آسیا و بازگشت به بام قاره کهن به مصاف تیم ملی والیبال ساحلی استرالیا مدافع عنوان قهرمانی با ترکیب «مک هوگ و بورنت» خواهد رفت تا دوئل خود برای کسب مجدد قهرمانی در آسیا را انجام دهد. این بازی با اعلام کنفدراسیون والیبال آسیا ساعت 10:30 صبح و پس از تعیین تیم سوم جام برگزار خواهد شد. تیم‌های قزاقستان و قطر در این دوره برای کسب مدال برنز تلاش خواهند کرد.

راه رسیدن به فینال چگونه بود؟

تیم ملی والیبال ساحلی ایران در مرحله گروهی پس از استراحت در روز اول رقابت‌ها، در دومین روز استرالیا را با ترکیب گوئهر و نیکولایدس با نتیجه 2 بر یک شکست داد و در آخرین بازی مرحله گروهی که برای کسب جواز صعود به مرحله حذفی بود، تیم ملی سریلانکا را 2 بر صفر شکست داد. در مرحله حذفی، تایلند میزبان رقابت‌ها اولین قربانی تیم ملی ایران که تن به شکست 2 بر یک داد. سپس تیم ملی فیلیپین مقابل ایران با همین نتیجه شکست خورد تا ایران به یک نیمه نهایی برسد. در این مرحله تیم ملی ایران مقابل تیم مدعی قزاقستان روزی راحت را داشت و با برتری آسان 2 بر صفر فینالیست شد.

در مقابل استرالیا در مرحله گروهی دو برد مشابه با نتایج 2 بر صفر بدست آورد و به ترتیب تیم‌های فیلیپین و اندونزی را شکست داد. در مرحله حذفی استرالیا ابتدا مقابل ژاپن به برتری 2 بر صفر رسید و سپس یکی از تیم‌های ملی ایران را با ترکیب شکار و آرو 2 بر صفر شکست داد تا به نیمه نهایی برسد و در این مرحله هم با برتری 2 بر صفر مقابل قطر، فینالیست شد. بدین ترتیب استرالیا تنها تیم این جام است که تاکنون حتی یک ست باخته هم نداشته است.

خیز برای جام سوم

تیم ملی والیبال ساحلی ایران طی هفده دوره‌ای که از مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا گذشته است، تاکنون سه بار به فینال رسیده است که برای اولین بار در چین و در سال 2011 تیم ملی ایران با ترکیب محمد صلاق و پرویژ فرخی مقابل تیم میزبان در فینال به برتری رسید و اولین جام را بدست آورد. سپس در سال 2017 که بازی‌های در تایلند برگزار می‌شد، تیم ملی ایران با ترکیب بهمن سالمی و رحمان رئوفی در فینال اندونزی را شکست داد و جام دوم را بدست آورد اما یک سال بعد یعنی سال 2018 که مسابقات در قطر برگزار می‌شد، ایران با ترکیب بهمن سالمی و آرش وکیلی مقابل قطر شکست خورد و اولین نایب قهرمانی خود در آسیا را بدست آورد. بدین ترتیب ایران در حالی امروز برای کسب جام سوم به میدان خواهد رفت که بهمن سالمی سومین حضور خود در فینال را تجربه می‌کند.

در جدول افتخارات این جام، تیم ملی والیبال ساحلی ایران در مجموع با 2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده چهارم قرار دارد و اگر امروز بتواند جام را بالای سر ببرد، از نظر تعداد قهرمانی با چین برابر خواهد شد اما به علت تعداد کمتر نایب قهرمانی (چینی‌ها 6 نایب قهرمانی دارند) در رده چهارم باقی خواهند ماند.

در سمت دیگر استرالیا تاکنون 5 بار حضور در فینال را تجربه کرده که حاصل آن 4 قهرمانی و یک3 نایب قهرمانی بوده است که با همین نتایج آنها در رده دوم جدول افتخارات پس از اندونزی قرار دارند. نکته جالب توجه درباره استرالیا این است که کریس مک هوگ که امروز در ترکیب این تیم قرار خواهد داشت تاکنون 4 بار حضور در فینال را تجربه کرده، که هر 4 بار حضور او با قهرمانی به پایان رسیده است. به عبارت دیگر تمام قهرمانی‌های استرالیا در آسیا با حضور این والیبالیست حرفه‌ای بدست آمده و امروز دوئل او و بهمن سالمی می‌تواند دقایق جذابی را رقم زند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار