وزیر اقتصاد: پرداخت مالیات بیشتر سهم سوداگران اقتصادی است

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و درآمد در مجلس گفت که دولت مصمم است سهم بخش‌های غیرمولد و سوداگری در پرداخت مالیات کشور افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر اقتصاد: پرداخت مالیات بیشتر سهم سوداگران اقتصادی است

به گزارش ایرنا، سیداحسان خاندوزی شامگاه روز جمعه پس از شرکت در شورای اداری استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه و درآمد مذاکرات بسیار خوبی با کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته است و امیدواریم با شتاب گرفتن در تصویب این طرح بار مالیاتی از دوش تولیدکنندگان کشور کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم یکی از راهبردهای جدی در حوزه مالیات این بود که تا حد ممکن بار مالیاتی بر بخش‌های مولد و شفاف اقتصاد ایران کاهش پیدا کند تا تولیدکنندگان بتوانند با امکانات و نقدینگی بیشتر به فعالیت ادامه دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: باید بخش مهم بار مالیاتی بر دوش کسانی باشد که از فعالیت غیر مولد و سوداگری کسب درآمد می‌کنند و متاسفانه در گذشته به سبب عدم در دسترس بودن سامانه اطلاعات اقتصادی این افراد شناسایی نمی شدند و فرارهای مالیاتی رخ می داد.

خاندوزی با بیان این که در یکی دو سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در زمینه سامانه‌ها رخ داده است ، گفت از رییس سازمان امور مالیاتی کشور خواسته شد تا به سرعت الگوریتم های شناسایی فرارهای مالیاتی را در دستور کار قرار دهند.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: مقررات‌زدایی و تسهیل محیط کسب و کار یکی از اولویت وزارت اقتصاد است و تلاش داریم که مقررات و مجوزهای زاید که یکی از عوامل تاخیر و طولانی شدن و احیانا نارضایتی شدید و مفسده است حذف شود.

وی افزود: درگاه ملی مجوز ها را باید قوی‌تر کنیم تا اکثر مجوزهای کشور به صورت برخط از طریق این درگاه صادر شود.

خاندوزی گفت: با اصرار و پیشنهاد وزارت اقتصاد استفاده از منابع راکد و اموال مازاد و کالاهای متروکه و مستغلات بلااستفاده در استان‌ها به عنوان یکی از روش‌های جبران کمبود نقدینگی در دستور کار قرار گرفت و دولت با این موضوع موافقت کرد.

وی گفت: پس از این موافقت، معاون اول رییس جمهوری در یک بخشنامه رسمی این موضوع را ابلاغ کرد که همه دستگاه‌ها و استان‌ها باید این اصل را اجرایی کنند و همکاری بیشتری در مسیر واگذاری اموال مازاد به وزارت اقتصاد و دارایی داشته باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد که در چند ماه پایانی سال شاهد وصول ارقام و منابع مالی خوبی از این محل باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یکروزه خود به گلستان علاوه بر بازدید از منطقه ازاد اینچه برون در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای اداری استان هم شرکت کرد.

"علی عسگری" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس مرادپور" سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، "مهدی میراشرفی" معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، "سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی" سرپرست دفتر امور استان‌ها و "فرشاد فتوت" مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه از جمله افرادی هستند که همراه خاندوزی به گلستان سفر کرده‌اند.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار