یادواره شهدای مدارس شاهد و قرآنی ناحیه یک قم برگزار شد

قم (پانا) - یادواره «لاله های روشن» به همت مدارس شاهد نور علم و قرآنی امام علی(ع) و امام مجتبی(ع) صبح امروز همزمان با هفته بسیج در سالن همایش‌های کانون فرهنگی مریم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای مدارس شاهد و قرآنی ناحیه یک قم برگزار شد

یادواره «لاله های روشن» گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با محوریت شهید شاخص «محمد معماریان» همزمان با هفته بسیج در سالن همایش های کانون فرهنگی مریم ناحیه یک آموزش و پرورش برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، «احمد غفاریان» معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک قم در سخنانی اظهار کرد: ما باید همیشه با نام و یاد شهدا را زنده نگهداریم و دانش آموزان ما باید مفهوم زنده بودن شهدا را درک کنند.
وی افزود: نام نیک شهدا همواره زنده است زیرا شهدا زنده اند و نزد پرودگارشان روزی می خورند.
غفاریان ادامه داد: همه مدارس یادواره شهدا برگزار می کنند تا از برکت آن، دانش آموزان با اخلاق و منش و رفتار شهدا آشنا بر اساس آن تربیت شوند.
وی با گرامیداشت شهیدان والامقامی همچون شهید زین الدین، عسگری جمکرانی و محمد معماریان، تاکید کرد: یکی از راه‌های آشنایی با شهدا، مطالعه وصیتنامه های آنان است و بدانیم فیض عظیم شهادت نصیب کسانی شد که در زندگی شان صفات برجسته ای وجود داشت و بر همین اساس، به فوز عظیم شهادت نائل شدند.
در ادامه، سرهنگ «جلال امیری» پیشکسوت ارتش و راوی دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به نقش تاثیرگذار ارتش در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: ارتش ما در دوران طاغوت، قدرتمندترین ارتش خاورمیانه بود و استکبار جهانی و رژیم منحوس پهلوی در صدد بودند از این قدرت بزرگ به عنوان پلی برای تصرف کشورهای دیگر استفاده کنند.
وی با اشاره به بیعت تاریخی و افتخارآفرین همافران با امام خمینی(ره) در روز 19 بهمن سال 57، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب عده ای در صدد بودند ارتش را منحل کنند و به زمین بزنند.
امیری ادامه داد: اگر نبود سلحشوری های نیروی دریایی و هوایی ارتش و به عنوان نمونه حماسه ناوچه پیکان در روز هفتم آذر سال 59 یعنی تنها 67 روز پس از آغاز جنگ، ما شاهد برخی پیروزی های چشمگیر نبودیم.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 552 شهید ارتش در استان قم، عنوان کرد: 1800 جانباز ارتش در دوران دفاع مقدس در قم سکونت دارند.
همچنین «اشرف سادات منتظری» مادر بزرگوار شهید «محمد معماریان» در این مراسم، خاطراتی از مبارزات خود در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین کراماتی از فرزند شهیدش بازگو کرد.
دکلمه خوانی دانش آموز «محمد علی عاشقی»، اجرای گروه سرود و تقدیر از دانش آموزان منتخب پویش لاله های روشن در مدارس شاهد نور علم و قرآنی امام علی(ع) و امام مجتبی(ع) از بخش های مراسم بود.
همچنین با اهداء هدایایی از والدین شهید والامقام «محمد معماریان» تقدیر شد.
در مراسم فوق، «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، حجت الاسلام «غلامرضا ناظمی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، «علی اکبر شفیعی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی قم، «اکبر علی بابایی» رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش، «محمد صفاییان» رییس آموزش و پرورش ناحیه یک، «جواد گیلانی» مسئول حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در استان قم و معاونان اداره ناحیه یک و مسئولان و جمعی از معلمان، دانش آموزان و اولیاء مدارس شاهد نور علم و قرآنی امام علی(ع) و امام مجتبی(ع) حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار