ورود به تشکل‌های دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را جامعه‌پذیر می‌کند

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در جلسه معاونان آموزشی مدارس شهرستان گفت مسئولیت‌پذیری و ورود به تشکل‌های دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را جامعه‌پذیر می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود به تشکل‌های دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را جامعه‌پذیر می‌کند

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در جلسه معاونین آموزشی مدارس شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج تشریح کرد: در یک مدرسه اگر مدیر،معلمان،مربیان پرورشی،معاونین آموزشی در کنار هم باشند به یک درک مشترکی رسیده و نتایج مطلوبی به دست خواهند آورد. معاونین آموزشی یکی از اجزا و افراد موثرِ تعلیم و تربیت در مدرسه هستند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات ضمن تشریح وظایف و نقش معاونین آموزشی در مدرسه اظهار کرد: شما معاونان اگر خودتان در مدرسه عامل به موضوعات باشید، قطعا نظم در مدرسه حاکم خواهد بود. معاون آموزشی باید یک ناظم، اخلاقمند و مورد اعتماد باشد. نقش حمایتی و مشاوره ای دارد، چرا که بیشترین ارتباط دانش آموزان با آنها‌ست. نقش آموزشی دارد و این امر پررنگ‌ترین نقش یک معاون آموزشی است، پیگیری وضعیت تحصیلی، جلوگیری از افت تحصیلی، تشویق جهت پیشرفت تحصیلی از مواردی هستند که در این نقش باید صورت بگیرد. همچنین یک معاون آموزشی، نقش ارتباطی دارد و موضوع ارتباط در مدارس باید جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: در واقع، رشد یک انسان در سایه ارتباط و محبت و در کنار هم بودن صورت می گیرد. ارتباط با گفتگوی ساده متفاوت است، ارتباط باید تاثیر و تاثر گرفتن از همدیگر باشد و این فقط در سایه رسیدن به یک درک مشترک امکان پذیر است.

پروانه در ادامه عنوان کرد: بهداشت روانی یکی دیگر از نقش های یک معاون در مدرسه است، امروزه برخی از دانش آموزان نمی توانند در جامعه از حق خود دفاع کنند و هنوز نه گفتن را نیاموخته اند. افکار غلط به راحتی از بین نمی رود، ابتدا باید دانش آموز ارتباطش با ما برقرار شود و پس از بررسی شخصیت و خصوصیات او می توانیم دریابیم که آیا وقت آن شده افکارش را تغییر دهیم و موضوعات مهم را بیاموزیم یا نه.

پروانه گفت: جامعه پذیری از دیگر نقش هایی است که متوجه معاون آموزشی است، مسئولیت پذیری و ورود به تشکل های دانش آموزی، دانش آموزان را جامعه پذیر می کند، دانش آموز باید با هنجار و ناهنجاری ها آشنا باشد و مفهوم بحران ارزش ها را بداند.

مدیر آموزش و پرورش کلات در ادامه بیان کرد: توجه به ابعاد وجودی انسان و رشد همه جانبه از اهدافی است که در سند تحول بنیادین به آن توجه ویژه ای شده و ما باید آن را دنبال کنیم. ما نمی توانیم آنگونه که خود می خواهیم دانش آموزان را هدایت و تغییر دهیم، آنها را باید تمام ساحتی بار آورده و به سمت اهداف تعیین شده سوق دهیم. امیدواریم در سایه تعامل و همدلی و پشتکاری که دارید، همراه با مدیران مدراس بتوانیم زمینه رشد دانش آموزان را فراهم آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار