مدیر سازمان دانش‌آموزی استان سیستان و بلوچستان:

527 مدرسه در سیستان و بلوچستان آماده برگزاری مانور زلزله هستند

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان از آمادگی 527 مدرسه استان برای برگزاری مانور زلزله خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
527 مدرسه در سیستان و بلوچستان آماده برگزاری مانور زلزله هستند

محمود همت در نشست هماهنگی برگزاری مانور زلزله که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: تربیت اجتماعی و مهارت آموزی یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های سازمان دانش آموزی است که در این میان آمادگی دانش آموزان در مقابله با بلایای طبیعی از اهمیت زیادی برخودار است.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان عضو اصلی جامعه می توانند در انتقال آموزش های مقابله با زلزله در خانواده ها و جامعه، تاثیرگذاری بسزایی داشته باشند و به کاهش اثرات بلایای طبیعی کمک شایانی کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به لزوم اجرای مانورهای مقابله با زلزله در مدارس گفت: مانور در اصل شبیه سازی شرایط بحرانی در هنگام بروز زلزله است و باید با جدیت و دقت نظر در مدارس اجرا شود و تنها به عنوان یک فرایند صوری به آن نگاه نشود.

وی کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی را از مهمترین اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس عنوان کرد.

همت خاطرنشان کرد: با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور و با همکاری ستاد مدیریت بحران استان، آتش نشانی، هلال احمر، اداره کل نوسازی مدارس استان، 8 آذر بیست و سومین مانور زلزله را همزمان با سراسر کشور در مدارس سیستان و بلوچستان برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، آتش نشانی، هلال احمر، ستاد مدیریت بحران استانداری، آموزش و پروش نواحی یک و دو زاهدان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار