مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد عنوان کرد:

افت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از آفت‌های تدریس غیرحضوری است

کرج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش عنوان کرد افت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از آفت‌های تدریس غیرحضوری است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از آفت‌های تدریس غیرحضوری است

شصت و نهمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد با محوریت کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی، یادگیری و آموزش دانش آموزان در فضای مجازی و همچنین چالش ها و راهکارهای بازگشایی مدارس
با حضور مسعود مهران نیا مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد معاونین و کارشناسان اداره در آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد برگزار شد.
مسعود مهران نیا مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد در این جلسه ضمن تبریک و شادباش هفته بسیج بیان کرد: نقش و کارکردهای بسیج در عرصه های مختلف از جمله امنیتی، رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی،
فرهنگی، امدادی و بهداشتی، منشأ خیر و برکت بوده است و تا زمانی که تفکر بسیجی در کشور حاکم است هراسی نیست، چون بسیجیان در مکتب امام حسین(ع) و امثال سردار شهید سلیمانی درس خوانده اند.
وی در ادامه افزود: در ایام کرونا مدیران، دبیران و آموزگاران صابر و فاخر در شهرستان نظرآباد چون یک بسیجی عاشقانه و با روحیه جهادی مرد میدان عمل و مقابله با مشکلات شدند و با وجود کرونا و ایجاد مشکلات در نظام آموزشی اجازه ندادند آموزش تعطیل شود. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب «فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواسته‌های حقیر نشدن است.»و بدرستی این فرمایش رهبر در زمان کرونا در معلمان ما متبلور شد و مانند یک بسیجی پاک دل آیت عشق و ایثار را بر سینه خود نهادند.
مهران نیا، افت تحصیلی دانش آموزان را یکی از آفت های تدریس غیرحضوری در زمان کرونا دانست و اظهار کرد: این کوچ اضطراری دانش آموزان از فضای حقیقی مدرسه به فضای مجازی، افت تحصیلی را برای نظام آموزشی ما به ارمغان آورد، افت تحصیلی تنها شامل تجدیدی و مردودی دانش آموزان نیست، بلکه وقتی آموخته‌ها و توانایی دانش‌آموزان از آنچه انتظار می‌رود کمتر باشد، افت تحصیلی روی داده است که شیوع ویروس کرونا این مفهوم و آسیب را در عرصه تعلیم و تربیت مجازی در جامعه پررنگ تر کرد و مدیران با جسارت باید برای جلوگیری از افت تحصیلی برنامه های عملیاتی و مدونی با کمک و هم فکری معلمان و انجمن اولیا و مربیان برنامه ریزی کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد خاطر نشان کرد: نظارت‌ و کنترل‌️ از جمله‌ وظایف‌ مهم‌ مدیران‌ آموزشی‌ است‌ که‌ میزان‌ پیشرفت‌ در جهت‌ هدف‌ها را اندازه‌گیری‌ می‌کند و سبب‌ تشخیص‌ به‌موقع‌ انحرافات‌ و انجام‌ اقدامات‌ اصلاحی‌ یا تغییرات‌ در حوزه تحت مدیریت خود می‌شود. مدیران باید جلسه‌های‌ تبادل‌ نظر و ارائه‌ی بازخورد به‌معلمان‌ در زمینه‌ عملکردشان‌ در طول‌ سال‌ تحصیلی‌ جهت‌ اصلاح‌ عملکردهای آنها داشته باشند و از کار معلمان ارزشیابی درست و واقع بینانه ای داشته باشند و معلمانی را که صادقانه تلاش می‌کنند را شناسایی و مورد تشویق قرار دهند.
وی در خصوص سیاست آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس به‌صورت تدریجی در اول آذر ماه گفت: با توجه به اینکه سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی برای خانواده‌ها و به خصوص خود ما نیز مهم‌ترین دغدغه است به همین دلیل مدیران موظف به رعایت دستورالعمل ابلاغی هستند و باید کمیته سلامت در مدارس تشکیل و انجام واکسیناسیون همکاران پیگیری و لیست های بهداشتی در سامانه نظارت دقیق تکمیل و بارگذاری شود.
در پایان این نشست گزارش تیم های بازرسی از اولین روز بازگشایی مدارس مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای عملی مورد نظر اتخاذ و در کوتاه ترین زمان از طریق معاونین مربوطه به مدیران مدارس اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار