رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

نباید به ویروس هزار چهره کرونا خوشبین بود

زنجان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت تجارب اخیر یاد داده که نباید به ویروس کرونا به خاطر تغییر شکل‌ها و رفتارهای مختلف خوش‌بین بود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نباید به ویروس هزار چهره کرونا خوشبین بود

پرویز قزلباش امروز ( سوم آذر ) در نشست خبری که در سالن همایش های بین المللی روزبه با حضور اهالی رسانه در تاریخ سوم آذرماه برگزار شد گفت: مجموعه بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی زنجان با وجود تمامی مشکلات و سختی های موجود بعد از حدود ۲۰ ماه تلاش برای کنترل بیماری، همچنان پای کار هستند.

وی افزود : بسیاری از همکاران ما به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ سلامتی خود را از دست داده و آسیب دیده اند. همچنین متاسفانه در دوران کرونا ۶ نفر از حوزه بهداشت و درمان جان خود را در راه مقابله با کرونا از دست دادند و شهید شدند .

پرویز قزلباش با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاه سازی و فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل های بهداشتی در مورد بیماری کرونا تصریح کرد: موفقیت حاصل شده نتیجه مدیریت و همکاری عالی استان، مدیران ادارات و نهادها است.

وی از طرح شهید سلیمانی و تیم‌هایی که در طی این مدت نسبت به کنترل بیماری در سطح کشور و استان عملکرد موثری داشته اند، قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در رابطه با روند بیماری کرونا ادامه داد: اکنون روند این بیماری در استان زنجان به صورت نزولی بوده، ولی همچنان باید پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود و از ماسک استفاده شود، زیرا نباید فریب این ویروس هزار چهره را بخوریم.

قزلباش با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان زنجان افزایش یافته، گفت: زنجان جزو سه استان کشور در زمینه واکسیناسیون کووید ۱۹ است، زیرا بیشترین حجم تزریق واکسن را نسبت به جمعیت دارد. همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۳۶ دز واکسن کرونا در استان زنجان تزریق شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به ویروس کرونا خوش‌بین باشیم به خاطر تغییر شکل های مختلفی که این ویروس تا به اینجای کار داشته است و رفتارهای جدیدی از خود بروز می‌دهد، عنوان کرد: طبق تحقیقات انجام شده در رابطه با بستری بیماران کرونایی در افراد سنین بالای ۱۸ سال افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، ۵ برابر بیشتر از افرادی که واکسینه شدند، بستری می‌شوند.

قزلباش با اشاره به کمبود نیرو، منابع و حجم زیاد کار در دوران شروع کرونا خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان همه تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب به سایر خدمات درمانی در دوران کرونا کرونا کرده است.

وی همچنین در خاتمه سخنان خود از خیرین محترم به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا، از انجمن خیریه بیماران کلیوی و انجمن خیریه مهرانه استان تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار