در نشست مدیران تشکل‌های دانش‌آموزی منطقه یک عنوان شد:

شعار تمام تشکل‌های دانش‌آموزی باید «کار گروهی، رمز موفقیت» باشد

تهران (پانا) - تربیت جهادی، روشنگری سیاسی، احترام به دموکراسی و فراگرفتن مهارت‌های امدادی، از جمله نیازهای یک دانش‌آموز برای ورود به جامعه و برعهده گرفتن نقش‌های اجتماعی در آینده است که با عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی می‌توان در طول دوران تحصیل به آن دست یافت. به مناسبت هفته بسیج ویژه برنامه طرح ابتکاری همایش عهد اخوت تشکل‌ها با شعار «کار گروهی رمز موفقیت» درفرهنگسرای امام برگزار شد. مدیران تشکل‌های دانش‌آموزی منطقه یک براین باورند که با آماده‌سازی تشکل‌های دانش‌آموزی جهت کار گروهی، هم افزایی با تفکر و عمل بسیجی می توان به هدف نهایی ایجاد تشکل ها دست یافت.

کد مطلب: ۱۲۳۳۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
شعار تمام تشکل‌های دانش‌آموزی باید «کار گروهی، رمز موفقیت» باشد
فاطمه سید مومن؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در گفت وگو با پانا ضمن اعلام برگزاری ویژه برنامه طرح ابتکاری همایش عهد اخوت تشکل هابیان کرد: با توجه به اهمیت آموزش های دسته جمعی و نهادینه سازی فرهنگ کار گروهی در میان دانش آموزان تشکل هایی در بدنه نظام تعلیم و تربیت وجود دارد که به پرورش مهارت های جمعی دانش‌آموزان پرداخته و فرصتی برای تمرین دانش‌آموزان جهت حضور در نقش های اجتماعی در آینده را فراهم کرده اند.
وی افزود: هر دانش‌آموز در دوران تحصیل خود فرصت حضور در تشکل های سازمان دانش آ‌موزی، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی، هلال احمر و.... را دارد. هر کدام از این تشکل ها با توجه به اساسنامه خود اهدافی برای تربیت اعضای خود تعریف کرده اند که در نهایت دانش آ‌موزان عضو این تشکل ها در عرصه های مختلف اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، سازندگی، ورزشی، علمی، دفاعی، امدادی و غیره به اهداف مدنظر دست می یابند.
به مناسبت هفته بسیج ویژه برنامه ای باعنوان ( طرح ابتکاری همایش عهد اخوت تشکل ها و بسیج دانش آموزی ) با شعار کارگروهی رمز موفقیت، با حضور محمد علی صمیمی؛ ریاست اتحادیه انجمن های اسلامی شهر تهران، و مسئولین منطقه و شمس علی؛معاونت فرهنگسرای امام، نیروهای حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی به اتفاق نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی ( بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، شورای دانش آموزی، سفیران سلامت، هلال احمر، یاریگران زندگی، همیار مشاور، انجمن های تربیت بدنی، اتحادیه انجمن های اسلامی) و تعدادی از مدیران و مربیان، در فرهنگسرای امام برگزار شد.
محمدعلی صمیمی؛ ریاست اتحادیه انجمن های اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بسیجیان را تشکل بدون مرز برشمرد و افزود: در فعالیت درون مدرسه ای باید از دانش آموزان به عنوان نیروهای انسانی استفاده شود تا هم با مسئولیت آشنا شوند و هم اثرپذیری در کارهای مدرسه بیشتر شود.
صمیمی با اشاره به بهترین فرصت برای تحقق اهداف ایجاد تشکل های دانش آموزی تصریح کرد: تشکل های دانش آموزی فرصت های مناسب مشارکت تمام دانش آموزان با سلایق و عقاید مختلف را فراهم می کند.
وی افزود: نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی با داشتن تعامل و ارتباطات خوب و قوی می‌توانند از نقاط قوت هر تشکلی استفاده کنند و بسیاری از طرح‌ها و امور را درمدارس عملیاتی کنند و این مهم در سایه روابط خوب امکان‌پذیر می‌شود.
محمد رضا کشانی مدیریت آموزشگاه یاسر به نمایندگی از مدیران منطقه خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: حضور در تشکل های دانش آموزی راهی به سوی زندگی بهتر در جامعه است و افراد خوش فکر، مدیران واقعی در تشکل های دانش آموزی رشد خواهند کرد.
امیر حسین شیرازی؛ مدیر سازمان دانش آموزی در رابطه با اهداف سازمان دانش آموزی تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری، تحت‌نظارت آموزش و پرورش فعالیت دارد.
اکرم محجوری؛ کارشناس مسئول بازدید و اردوها با اشاره به نقش مهم شورای دانش آموزی در حمایت از تمام تشکل ها اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس، آماده سازی دانش آموزان برای جامعه پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی، استفاده از توانمندی های مختلف دانش آموزان، ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت دانش آموزان، تمرین کار گروهی و ایجاد حس رقابت بین دانش آموزان در امر مشارکت در کارهای مدرسه است.
سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت با اشاره به برنامه سفیران سلامت دانش آموزی خاطر نشان کرد: ارتقاء، توانمندسازی دانش آموزان برای مراقبت از سلامت خود، افزایش انتقال آموزش ها از طریق دانش آموزان به خانواده و جامعه، افزایش آگاهی معلمان در خصوص انتقال مفاهیم و خودمراقبتی به دانش آموزان، اولیا و جامعه از اهداف تشکل دانش آموزی سفیران سلامت است و با شعار «هر دانش آموز یک سفیر سلامت» در سطح مدارس اجرا می شود.
اکرم شاه محمدی؛ کارشناس سلامت، نقش جمعیت هلال احمر را نیز در رشد ادب، خوش خلقی، راستی و درستی، مهربانی، نظم پذیری، تلاش و صرفه جویی، عدل و انصاف، شجاعت و دلیری، میهن دوستی، مشارکت پذیری، مسئولیت پذیری و همچنین تحقق مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان موثر دانست.
سپیده نیکزاد؛ کارشناس سلامت اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی الگویی برای خود مراقبتی دانش آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیگشیری از آسیب های اجتماعی اجرایی شده است تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.
وی افزود: در این طرح افزایش توانمندی دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنان در برابر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد پیش بینی شده است. در قالب این طرح آموزش و پرورش با اجرای برنامه های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می کند.
بهناز جوادی؛ کارشناس مسئول مشاوره با اشاره به طرح همیار مشاور تاکید کرد: طرح همیار مشاور با هدف توانمندسازی و رشد اجتماعی دانش‌آموزان در حوزه‌های مشاوره‌ای کلید خورد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت فکری دانش‌آموزان در راستای کمک به همسالان خود، تقویت حس مسئولیت پذیری، فراگیری مهارت تصمیم‌گیری از طریق الگوی حل مسئله، تقویت همدلی و درک متقابل میان دانش‌آموزان و والدین و استفاده از همیاری دانش‌آموزان در شناسایی مشکلات همسالان در سطح آموزشگاه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در مدارس است.
زینب گنجی؛ کارشناس مسئول تربیت بدنی با اشاره به اهداف تشکیل انجمن و تشکل های ورزش دانش آموزی گفت: در نگاه کلی ورزش دانش آموزی یک هدف دارد و آن هم ایجاد زمینه برای اجتماعی تر شدن دانش آموزان و آموختن مهارت های اجتماعی و در نهایت ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی روانی آنان است.
وی افزود: یکی از کاستی‌هایی که در سطح نوجوانان و جوانان مطرح بوده، موضوع کم‌تحرکی است. شعارهای مثبت و سازنده تحصیل، تهذیب ، تحرک و ورزش باید آن را در مدارس عملی کرد.
دریایی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی تشکل دانش آموزان مومن وانقلابی است که برای تحقق، حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش های دینی انقلابی، به انسجام و تقویت بنیه تشکیلاتی و فرهنگی خود تلاش می کنند.
گفتنی است؛ در حاشیه برنامه نمایندگان تشکل‌ها ضمن بیان شرح وظایف و مسئولیت خود در مدرسه و شعار، راز موفقیت کار گروهی، با قرائت سوگند نامه تجدید پیمان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار