عملیات نهال‌کاری حاشیه جاده‌ها آغاز می‌شود

اردبیل (پانا) - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت توسعه نهال‌کاری در حریم جاده‌ها و حاشیه شهرها با جدیت عملیاتی شده و در این راستا جهش جنگل‌کاری و ایجاد کمربند سبز محقق می‌‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
عملیات نهال‌کاری حاشیه جاده‌ها آغاز می‌شود

به گزارش استانداری اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه هماهنگی برای اجرای طرح توسعه فضای سبز در حاشیه شهرها و جاده ها بر همکاری بین دستگاه‌ها برای نهال‌کاری، نگهداری و توسعه این امر تاکید کرد.

وی افزود: اجرای طرح نهال‌کاری در حاشیه جاده ها در ایجاد فضای آرام بخش موثر بوده و چه بسا تاثیراتی هم بر کاهش تصادفات ناشی از خستگی خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به تاثیرات مثبت دیگری که درخت‌کاری در حاشیه جاده ها دارد، لازم است دستگاه‌های حوزه راهداری، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و آب با نگاهی فرا دستگاهی این موضوع را مد نظر قرار دهند.

میرجعفریان با یادآوری آثار روانی و تلطیف هوا، کنترل مخاطرات طبیعی در مواقع طوفان و عامل بازدارنده از تعدی به حریم جاده بر تسریع در تدوین طرح و برنامه اجرایی از سوی دستگاه‌های مرتبط در کمترین زمان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی و تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز از سوی دستگاه‌ها نیز ضروری است.

وی گفت: در شهرستان ها نیز فرمانداران با مشخص کردن حدود وظایف شهرستانی محدوده های قابل اجرا را تعیین کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به اجرای کمربندی سبز در حاشیه و داخل شهرها از سوی شهرداری ها بر کارشناسی و شناسایی گونه های متناسب با جغرافیای استان تاکید کرد.

میرجعفریان افزود: در این راستا نیز تکالیف دستگاه‌ها مشخص بوده و لازم است در خصوص تامین نهال به تعداد بالا از سوی منابع طبیعی اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار