رشد ۱۱۸ درصدی پروازهای داخلی و بین‌المللی

تهران (پانا) - پروازهای داخلی و بین‌المللی کشور در ۳ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم رشدی ۱۱۸ درصدی را تجربه کرده است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۱۸ درصدی پروازهای داخلی و بین‌المللی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزارت راه و شهرسازی با انتشار گزارشی به ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در سه ماه فعالیت دولت مردمی در حوزه های مختلف، از جمله اقدامات انجام شده و آتی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پرداخته است.

در ۳ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم شاخص پروازها در اثر تلاش‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی تغییرات گسترده‌ای داشته، به طوری که پروازهای عبوری با افزایش ۳۴ درصدی و پروازهای داخلی و بین‌المللی با افزایش ۱۱۸ درصدی روبه‌رو بوده است.

قرارداد بهسازی ترمینال فرودگاه رامسر به مساحت ۲۷۰۰متر مربع و توسعه اپرون به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع با مبلغ ۴۵۵ میلیارد ریال، قرارداد فنس‌کشی فرودگاه داراب به طول ۱۰ کیلومتر به مبلغ ۹۵ میلیارد ریال و قرارداد تکمیل هواشناسی فرودگاه بندر لنگه به میزان ۳۰۰ متر مربع با مبلغ ۲۸ میلیارد ریال از جمله شاخص‌های پروژهای عمرانی انجام شده در فرودگاه‌های کشور است.

همچنین با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در ۶ ماهه دوم سال جاری ۴۲ هزار متر مربع مساحت اپرون، ۳۰هزار متر مربع مساحت ترمینال‌ها و ۸۶۷ هزار متر مربع سطوح پروازی تکمیل شده که موجب افزایش ظرفیت ۲ استند هواپیما و ۷۱/۴ میلیون نفر مسافر در سال خواهد شد.

در شاخص آموزش‌های تخصصی بین‌المللی نیز با عنایت به اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از اعضای مهم اتحادیه بین المللی فرودگاه‌ها ( ACI) بوده، همکاری‌های گسترده‌ای را با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات فرودگاهی کشور و مطابقت با استانداردهای جهانی با آن نهاد انجام داده است. پس از اعمال تحریم‌های بانکی واریز حق عضویت سالانه برای ۸ فرودگاه بین المللی متوقف و به تبع آن شرکت از مزایای آن محروم شد، اما با تلاش مضاعف صورت گرفته عضویت معوق برای ۳ سال پرداخت و عضویت شرکت تمدید شد.

لذا در سال ۱۴۰۰ برنامه آموزشی بین المللی در سطح مدیران و کارشناسان شرکت با هماهنگی ACI برنامه‌ریزی شد و اکنون ۳۴ نفر از پرسنل شرکت در ۱۷ سرفصل آموزشی در حال گذراندن پیشرفته ترین و با کیفیت‌ترین دوره‌های بین المللی فرودگاهی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار