بازگشت حدود یک میلیون دانش‌آموز خراسان‌رضوی در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی به مدرسه

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در حاشیه بازدید از مدارس مقطع متوسطه اول و ابتدایی از بازگشت حدود یک میلیون دانش‌آموز این مقاطع در سطح استان به مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت حدود یک میلیون دانش‌آموز خراسان‌رضوی در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی به مدرسه

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در حاشیه بازدید از چند مدرسه سطح شهر مشهد گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا مبتنی بر مصوبه همین ستاد از نخستین روز آذر ماه تا انتهای سال تحصیلی جاری مدارس در همه مقاطع تحصیلی با هر تعداد دانش‌آموز به صورت حضوری فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: فعالیت حضوری مدارس عشایری، روستایی و نیز کلاس‌های مهارتی مقاطع متوسطه دوم پیشتر از ابتدای مهر ماه امسال آغاز شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همه دانش‌آموزان متوسطه نظری شامل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم نیز از نیمه آبان ماه گذشته در مدرسه حاضر و از آموزش به صورت حضوری در کلاس بهرمند شده‌اند.

وی افزود: بر این اساس همه جمعیت دانش‌آموزان در تمامی مقاطع از این پس با محوریت آموزش حضوری روند تعلیم و تربیت رسمی را طی می‌کنند.

خدابنده همکاری و مشارکت والدین را با برنامه آغاز آموزش حضوری فرزندان دانش‌آموزشان در مدارس پس از حدود دو سال آموزش مجازی امری بسیار مهم، تعیین‌کننده و ضروری برای موفقیت تحصیلی توصیف و بیان کرد: دوری از کلاس و معلم در دوران مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا موجب بروز آسیب‌های فراوان برای دانش‌آموزان شده است.

وی همچنین رعایت فاصله فیزیکی در کلاس‌ها و عمل دقیق به پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه را برای همه دانش‌آموزان و معلمان الزامی اعلام و بیان کرد: بر این اساس با توجه به جمعیت دانش‌آموزان در هر کلاس نحوه حضور آنها مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته و در صورت نیاز اقدام به گروه‌بندی دانش‌آموزان برای آموزش حضور خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: استفاده از ماسک طبی صورت، رعایت فاصله ۱.۵متر طولی و ۲.۲۵متر فضای حریم برای هر دانش‌آموز در کلاس درس جزو الزامات اجرایی برای آموزش حضوری در مدارس است.

استان شش میلیون و ۸۷۰هزار نفری خراسان رضوی، یک میلیون و ۴۰۰هزار دانش‌آموز معادل ۹درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار