معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش :

روند ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان رو به بهبود است

زاهدان(پانا)- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت نرخ ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان ۱.۵۹ از میانگین کشور بالاتر است اما روند رو به بهبود است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
روند ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان رو به بهبود است

علیرضا کمرئی در نشست هم اندیشی سرگروه های آموزشی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گروه‌های آموزشی بستر شناسایی مسئله ‌ها و محملی برای بررسی تخصصی مشکلات آموزشی هستند.

وی افزود: اگر بگوییم گروه‌های آموزشی تضمین کننده عمل حرفه‌ای معلمان هستند گزاف نگفته‌ایم چرا که بهترین معلمان در این گروه‌ها ایده‌های خود را مطرح و عملی می‌کنند و جایگاه واقعی معلمی را به نمایش می‌گذارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کانون تحول آموزش و پرورش استان، گروه های آموزشی هستند.

کمرئی با بیان اینکه بدون گروه های آموزشی جریان یادگیری و یاددهی سرعت پیدا نمی کند، اظهار کرد: در دوره کرونا نقش برجسته گروه های آموزشی به خوبی درک و دیده شد به طوری که هم‌اکنون حوزه های ستادی هم برای انجام تخصصی برخی امور مانند اجرای دوره های ضمن خدمت به این گروه ها روی آورده‌اند.

وی در بخش دیگری به بررسی شاخص‌های مختلف آموزشی در کشور و سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: در اکثر شاخص‌های و مولفه‌ها سیستان و بلوچستان با روندی رو به بهبود در حال پیشرفت است.

کمرئی تصریح کرد: نرخ ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان ۱.۵۹ از میانگین کشور بالاتر است اما روند رو بهبود است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه گذر نهم به دهم به عنوان یک شاخص مهم و کلیدی نیز وضعیت استان در سه سال گذشته، رو به بهبود است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: شاخص توزیع متوازن رشته‌ای در سیستان و بلوچستان نیازمند به بهبود است چرا که نسبت دانش آموزان در رشته ریاضی ۴ درصد و در علوم انسانی ۶۵ درصد است. در رشته تجربی استان روند نزولی داشته که از اهداف مطلوب ماست؛ اما توزیع متوازن در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش هم باید بهبود یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار