مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اختصاص 50 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا)- مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که تامین آن برعهده اداره کل نوسازی مدارس قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 50 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های سیستان و بلوچستان

سیدمصطفی آذرکیش در نشست هم اندیشی با سرگروه های آموزشی استان اظهار کرد: با توجه به تغییرات سریع و گسترده‌ای که در عصر دیجیتال شاهد آن هستیم، معلمان ما نیازمند توسعه حرفه‌ای توانمندی‌های مورد نیاز برای آموزش هستند و تا زمانی که این توسعه حرفه‌ای رخ ندهد نمی‌توانیم صلاحیت حرفه‌ای را به دانش آموزان منتقل کنیم.
وی با اشاره به چالش‌های اصلی نظام های آموزشی دنیا تصریح کرد: مدیریت یادگیری یکی از چالش‌های پیش‌روی نظام آموزشی است که در مواجه با داده‌های زیادی و زباله‌های الکترونیکی در امر آموزش و تولید محتوا رخ می‌دهد و نظارت بر محتوا را دشوار می‌کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بحران کیفیت، چالش نظام آموزشی است چرا که کیفیت محصول آموزش مدام و موثر است و در آموزش مجازی شاید تولید محتوا با این ویژگی‌ها همراه نباشد به همین دلیل کیفیت دچار ریزش و افت می شود.
وی فضای مجازی را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: با توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و اجتناب‌ناپذیر بودن استفاده از آنها اگر این فضا را به درستی برای دانش آموزان تبیین نکنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی در بخش دیگری به اهمیت کار گروه‌های آموزشی در پیشبرد اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: افزایش ۵۰ درصدی ساعت گروه های آموزشی در همین راستا انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت توزیع متوازن رشته‌ای، تجهیز هنرستان ها را عاملی مهم در جذب دانش آموزان به رشته‌های مهارتی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس، شعار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به «ساخت و تجهیز هنرستان» تغییر کرده است و شاهد همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه هستیم که اهدای بیش از ۲۶۰ موتور خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی به هنرستان ‌های کشور نمونه‌ای از آن است. همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که تامین آن برعهده اداره کل نوسازی مدارس قرار دارد.
آذرکیش جذب ۷۵۰۰ هنر آموز و استاد کار، به روز آوری ۷۷ رشته و ایجاد ۹ رشته جدید با مشارکت سایر دستگاه های دیگر را از جمله برنامه‌های حمایتی وزارت آموزش و پرورش از هنرستان ‌ها عنوان کرد و گفت: به طور قطع با برنامه ریزی هدفمند و منسجم می‌توان تغییرات مثبت و اثربخشی در این زمینه ایجاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار