در جلسه توجیهی مانور زلزله منطقه ١٣ تهران عنوان شد:

مهمترین گام در مانور زلزله، بالابردن آگاهی عمومی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - جلسه توجیهی اجرای بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت‌های عملی جهت هماهنگی با دانش‌آموزان با حضور مسئولین ستاد بحران در هنرستان پایگاه انقلاب منطقه ١٣ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین گام در مانور زلزله، بالابردن آگاهی عمومی دانش‌آموزان است

به مناسبت برگزاری بیست و سومین‌ مانور زلزله در منطقه ۱۳ نشستی با حضور مدیر سازمان دانش آموزی منطقه، نماینده شهرداری منطقه ۱۳، دبیر ستاد مدیریت بحران در هنرستان پایگاه انقلاب برگزار شد.
در این نشست، فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۳، با اشاره به برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در تمام مدارس منطقه ۱۳ به صورت هماهنگ حضوری و مجازی گفت: امسال مانور نمادین زلزله در هنرستان پایگاه انقلاب با حضور مسئولین آموزش و پرورش، شهرداری و هلال احمر برگزار خواهد شد و مقدمات آن برای هماهنگی بهتر و آموزش برای افزایش آگاهی دانش آموزان فراهم شده است.
در ادامه جلسه، مهدی عباسی؛ مدیر هنرستان پایگاه انقلاب منطقه ۱۳ ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، آموزش دانش آموزان را برای برگزاری این مانور بسیار مهم دانست و گفت: مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، آموزش برای بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان است.
فرامرز اکبری؛ دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳ ضمن ارائه سناریو مانور زلزله به حضار بر اجرای این برنامه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامتی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: اولین گام؛ انتخاب گروه هدف و آموزش آنان جهت برگزاری بهتر مانور زلزله و آمادگی دانش آموزان در روز شنبه برای اعضای شورای دانش آموزی و کمیته بحران هنرستان انجام می شود.
گام دوم؛ آمادگی یک کلاس در هر طبقه برای تخلیه ساختمان و هدایت آنان به فضای حیاط مدرسه و مشخص کردن مسیر خروج برای دانش آموزان است.
سومین گام؛ پخش کلیپ آموزشی است که قبل از برگزاری مانور زلزله برای گروه هدف در روز شنبه برای آمادگی و یادگیری بهتر دانش آموزان بسیار موثر خواهد بود.
گام چهارم؛ حضور تیم‌پشتیبانی و نصب چادر جهت اعزام مصدومین و آسیب دیدگان به چادر، توسط افراد ستاد مدیریت بحران در روز برگزاری مانور زلزله الزامی است.
و گام آخر؛ انتخاب یکی از دانش آموزان فعال هنرستان به عنوان شهردار مدرسه جهت مدیریت و نظارت بر عملکرد دانش آموزان است.
فیروزه طالبی در پایان گفت: امید است با اجرای مانور هدفمند و مداوم در مدارس و منازل، در صورت وقوع زلزله مهیب در یک منطقه از کشور، با اقدامات صحیح و سریع شاهد چشمان گریان کمتری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار