منافی در اولین جلسه استانی هماهنگی مانور سراسری زلزله:

آموزش و پرورش بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی در سطح جامعه آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است

«مهین منافی» در اولین جلسه استانی هماهنگی مانور سراسری زلزله که امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران، آموزش و پرورش را بهترین بستر برای فرهنگ سازی در سطح جامعه عنوان کرد.

منافی بیان کرد: در راستای ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از سال 1381 تاکنون، مانور سراسری زلزله و ایمنی در کلیه مدارس کشور به استناد تفاهم‌نامه مشترکی که در آن سال بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت کشور و همچنین صداوسیما و جمعیت هلال‌احمر مبادله شد، برگزار شده است؛ از سال 1394 تغییراتی در این برنامه مانور مدارس صورت پذیرفته تا علاوه بر دانش آموزان و مسئولان مدارس، مردم نیز در این فرایند مشارکت داده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در رویکرد جدیدی که با عنوان مدرسه ایمن - جامعه تاب آور شناخته می‌شود، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان مطابق با روال جاری، تمهیداتی اندیشیده شده است که سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله‌های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یابد و از ظرفیت این مدارس به‌عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده شود.

وی افزود: کشور ایران در منطقه‌ای زلزله‌خیز در جهان واقع‌شده است و هر سال رویدادهای لرزه‌ای بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد که بعضاً تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای را به دنبال دارند، ازاین‌رو ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مقام مسئول ادامه داد: مانور سراسری زلزله فقط در شهرهای از نظر رنگ بندی کرونایی آبی به صورت حضوری خواهد بود و در سایررنگ بندی‌ها (قرمز، نارنجی و زرد) به صورت غیرحضوری و آموزش در بستر شبکه شاد انجام خواهد گرفت.

منافی گفت: به دلیل رنگبندی استانی کرونا در آذربایجان غربی مانور امسال فقط تا مرحله خروج از منزل صورت می‌پذیرد و سایر برنامه‌های مرتبط با طرح "مدرسه ایمن - جامعه تاب آور" امسال اجرایی نخواهد شد، همچنین دانش آموزان می‌توانند با مستندسازی اقدامات خود(تهیه عکس، فیلم، نقاشی و ...) در برنامه‌ای که بدین منظور توسط سازمان دانش‌آموزی اعلام می‌شود شرکت کنند.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: مانور سراسری زلزله نیز در قالب آموزه های تربیتی آموزش و پرورش توانایی و مهارت دانش آموزان را تقویت می کند. همچنین آمادگی ذهنی نیز مورد هدف متولیان امر در اجرای مانورهای مختلف هستند.

حسین عباس زاده به در نظر قرار دادن شرایط مدارس در اجرای طرح های آماده سازی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مقتضیات و شرایط مدارس با سایر نهادها و دستگاه ها متفاوت است و از همه اعضای شورای ایمنی انتظار مدنظر قرار دادن این شرایط را داریم.

رییس سازمان دانش آموزی استان در رابطه با جزییات برگزاری مانور بیست و سوم گفت: مکاتبات لازم جهت اجرای خوب این طرح در مناطق صورت گرفته است و دستورالعمل اجرایی بیستمین مانور سراسری زلرله به مناطق و مدارس ارسال شده است و با توجه به شرایط و رنگ بندی کرونایی در مناطق و شهرستان ها، مانور زلزله برگزار خواهد شد.

گفتنی است مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور 8 آبان 1400 در مدارس آذربایجان غربی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار