افزایش بستری‌های کرونامثبت در اردبیل

اردبیل (پانا) - تعدادِ بیمارانِ بستری مبتلا به کرونا در مراکزِ درمانیِ استان اردبیل، به ۱۷۶ بیمار رسید.

کد مطلب: ۱۲۳۲۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بستری‌های کرونامثبت در اردبیل

ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل با اعلامِ اینکه این آمار‌ در دو روزِ گذشته ۱۶۷ نفر بود اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۳۷ نفر با ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری اما ۲۷ نفر با بهبودی نسبی مرخص شدند.
بنابراعلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، هم اکنون ۴۴ بیمارِ بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکزِ درمانیِ استان بستری هستند و ۸۰ نفر هم به صورتِ سرپایی خدمات درمانی گرفته اند و در منازلِ خود زیر نظر هستند.
دیروز همچنین با فوت یک بیمارِ دیگر در مراکزِ درمانیِ استان، مجموع جان‌باختگانِ کرونا در استان در ۲۱ ماه گذشته به ٢ هزار و ۵۶۳ نفر رسید.
شهرام حبیب زاده ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تزریق یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۱۱۸ دُوز واکسن علیه کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۸۷۷ هزار و ۷۰۶ دوُز مربوط به مرحله اول، ۶۹۸ هزار و ۷۱۶ دُوز در مرحله دوم و ۱۰ هزار و ۶۹۶ دُوز در مرحله سوم به متقاضیان تزریق شده است.

وی افزود: تزریقِ واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند زنجیره انتقال و شیوع کرونا را قطع کند.
گفتنی است :هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز، کوثر و سرعین در وضعیت زرد و شهرستان‌های نیر، نمین و گرمی در وضع آبی شیوع کرونا قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار