بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج

ارومیه (پانا) - سازمان بسیج فرهنگیان استان آذربایجان‌غربی به مناسبت چهل و دومین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین بیانیه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج

متن این بیانیه به شرح زیر است:

تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر ۵۸به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که با گذشت ۴۲سال از حیات پر ثمر آن شاهد برکات این شجره طیبه در عرصه‌های مختلف نظام هستیم.

بسیج که نهادی برخاسته از متن مردم و مبتنی بر آموزه‌های مکتب تشیّع و اسلام ناب محمدی (ص) است با شاخصه‌های ارزشمندی، چون ولایتمداری، بصیرت، مردم‌داری، دشمن شناسی، ظلم‌ستیزی، مسئولیت‌پذیری، پویایی و نشاط و برخورداری از عناصر انقلابی و جهادی و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی، یکی از اهرم‌های راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

امروز پیشرفت نظام در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و نظامی، بهداشت و سلامت، امنیت، علمی، ورزشی نتیجه اعتماد به تفکر و فرهنگ بسیجی است و هر روز شاهد ظهور و بروز اندیشه‌های ناب و برجسته‌ای در مسیر حفظ ارزش‌ها و تعالی نظام هستیم.

بسیج تفکری الهی است که ریشه در فرهنگ عاشورا و آرمان‌های پاک امام و شهدا داشته و توانسته از اول انقلاب تاکنون با عبور از گذرگاه‌های سخت و پرفتنه تاریخی و مقابله با استکبار جهانی سربلند و سرافراز، عزت و اقتدار را برای ملت عزیز ایران اسلامی به ارمغان آورد و الگویی روشن برای کشور‌های منطقه باشد.

امروز بسیجیان عزیز با روحیه انقلابی و ولایت‌پذیری در مسیر روشنگری و معرفت، با شعار «بسیج،پاره تن مردم با رویکرد نهضت خدمت خالصانه و مومنانه در عرصه‌های مختلف» گوش به فرمان، مقام معظم رهبری، آماده‌تر از همیشه گام برداشته و در خط مقابله با ویروس کرونا اقدامات شایسته و مومنانه‌ای را در کارنامه عملکرد خود به ثبت رسانده اند.

سازمان بسیج فرهنگیان استان آذربایجان غربی با تبریک چهل‌ودومین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، یاد و خاطره شهدای جامعه بسیج را گرامی داشته و اعلام می‌دارد برای پیشبرد اهداف نظام و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با تأسی به فرهنگ و تفکر ناب بسیج پا در رکاب شهدا گذاشته و با الهام از مکتب سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حرکت کرده و برای زمینه سازی تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت پرچم داری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار