افتتاح دبستان 3 کلاسه حسین فتاحی در شهرک گلیان شیروان

شیروان (پانا) - دبستان 3 کلاسه زنده یاد حسین فتاحی (معلم و خیر مدرسه‌ساز) با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی، دبیران، دانش‌آموزان و اهالی محل در شهرک گلیان شهرستان شیروان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دبستان 3 کلاسه حسین فتاحی در شهرک گلیان شیروان

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در آیین افتتاحیه این دبستان گفت: سرنوشت شما دانش آموزان برای همه ما مهم است، چرا که آینده این کشور به دست شما عزیزان رقم می خورد.

مهدی مودی با اشاره به آغاز به کار 20 هزار همکار در 2 هزار و 122 آموزشگاه در سطح استان از مهرماه سال جاری افزود: فعالیت 186 هزار دانش‌آموز در مدارس استان به صورت حضوری، نشان از اهمیت خانواده ها به مسئله آموزش و پرورش فرزندان آنها است.

وی با بیان اینکه سلامت همکاران محترم، دانش آموزان عزیز و اولیاء آنان برای ما بسیار مهم است، گفت: بیش از 95 درصد از همکاران و نیز ۶۲ درصد از دانش‌آموزان استان مرحله دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مودی افزود: سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری و استانداردهای اصلی خیلی فاصله دارد و برخی از مدارس استان هنوز دو نوبتی هستند و امیدواریم با کمک اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در آینده نزدیک هیچ مدرسه قدیمی نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در پایان گفت: مدرسه باید کانون تربیتی محله شود و هر دانش آموز نیز یک نقش و مهارتی را در آن یاد بگیرد تا ما بتوانیم افرادی را در تراز جمهوری اسلامی ایران، تحویل نظام و اولیای محترم آنان بدهیم.

امین فلاح، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز در آیین افتتاح این دبستان گفت: این آموزشگاه با زیربنای 207 مترمربع و در زمینی به مساحت 2 هزار متر و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال با کمک خیرین و از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته شد.

فرماندار شهرستان شیروان نیز با بیان تقدیر و تشکر از خیرین، مسئولان، معلمان و دانش آموزان گفت: کلنگ ساخت این آموزشگاه 3 کلاسه، 4 ماه قبل با حضور استاندار خراسان شمالی، هنگام افتتاح پروژه آبرسانی شهرک گلیان به زمین زده شد.

علی ذوالفقاری افزود: پروژه آبرسانی این شهرک نیز با اعتباری بالغ بر 99 میلیارد تومان در سال جاری افتتاح شد.

مدیرعامل موسسه مهر گیتی نیز گفت: تاکنون 551 مدرسه در 26 استان کشور با کمک خیرین و توسط این موسسه ساخته شده یا در حال ساخت است و این آموزشگاه نیز به عنوان 531 امین مدرسه ای است که به مرحله بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز با بیان خوش آمدگویی، از تلاش های خیرین نیک اندیش سرکار خانم زهرا گیتی نژاد، مدیر عامل موسسه خیریه مهرگیتی، جناب آقای محمد علی فتوت احمدی و همسرشان، از گروه خیرین حامی کانادا(ایرانیان ساکن کانادا) در جهت ساخت این آموزشگاه تقدیر و تشکر کرد.

خیر نیک اندیش، زهرا گیتی نژاد افزود: مدارس نیز همانند امنیت، جاده، بهداشت و ... جزو زیرساخت های توسعه پایدار کشور محسوب می شوند و ما باید هر آنچه که در توان داریم برای این سرزمین انجام بدهیم.

وی گفت: خیرین تنها این مدرسه را نساخته اند، بلکه آینده این بچه‌ها را ساختند و این مدرسه نیز با عشق ساخته شده است و زنده باد ایران و ایرانی، صلح و دوستی، مهر و عشق و زنده باد دانش آموزان درس خوان، معلمان با لیاقت، مدیران با کرامت و مسئولین با سیادت.

محمدعلی فتوت احمدی یکی دیگر از خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این آیین گفت: امیدوارم دانش‌آموزان این بنا را به همین شکل سالم و تمیز نگه دارند و در این محیط چنان آموزش ببینند که در آینده برای کشورمان مفید باشند.

وی افزود: ما از راه دور قلبمان برای کشور و هم نوعان و هم وطنان و کودکانمان که آموزش می بینند همچنان می تپد.

در این آیین افتتاح، عین الله احمدی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر شیروان، عباسعلی ریحانی فرمانده نیروی مقاومت بسیج، علی مرجانی رئیس دانشگاه آزاداسلامی، عزیز ابراهیمی رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اعضای دفترنماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، محمد اسماعیل مقیمی و خانم سرجامی(از خیرین نیک اندیش) و اصحاب رسانه شهرستان شیروان حضور داشتند.

قرائت قرآن توسط دانش آموز ابوالفضل دامود، اهدای لوح سپاس و تندیس به خیرین عزیز، قرائت میثاق نامه توسط دانش آموز امیرحسین حمیدی، قرائت مقاله توسط دانش آموز مائده کاظمی، اجرای گروه استقبال تشکیلات دانش آموزی پیشتازان سازمان دانش آموزی شیروان و پذیرایی با آش محلی از دیگر برنامه های این افتتاحیه بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار