انگیزه، اراده و حمایت خانواده، 3 رکن مثلث موفقیت دانش‌آموز المپیادی است

مشهد (پانا) - دانش‌آموز المپیادی ناحیه 6 آموزش و پرورش مشهد، انگیزه، اراده و حمایت خانواده را 3 رکن اصلی موفقیت دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۲۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
انگیزه، اراده و حمایت خانواده، 3  رکن مثلث موفقیت دانش‌آموز المپیادی است

بعضی از دانش آموزان، با دیدن نوجوان‌‌ها و جوان‌‌هایی که در مسابقه‌های مختلف علمی ‌شرکت می‌کنند و مقام و مدال‌های گوناگون می‌گیرند، احساس می‌کنند از جنس آنها نیستند و با آنها خیلی فرق دارند و آدم‌‌های عجیب و غریبی هستند که تنها فکر و ذکرشان درس خواندن است. البته می توان گفت، این دانش آموزان خودشان را باور کرده‌اند و با تلاش و اراده به موفقیت و افتخار هم رسیده اند.

روژان عاشورزاده دانش آموز سال یازدهم تجربی که هم اکنون درمدرسه آرمینه مصلی نژاد ناحیه 6 مشهد مشغول تحصیل است، یکی از آنهاست. وی دارنده مدال نقره المپیاد زمین شناسی کشور در سال گذشته است.

وی در این باره به پانا می گوید:«المپیاد زمین شناسی چندین سال است که بصورت جهانی برگزار می شود و از سالی که ما وارد متوسطه دوم شدیم اولین سال حضورش در ایران بود. متاسفانه طی این چند سال فرصت شرکت کردن در المپیاد برای من فراهم نشد و سال تحصیلی گذشته اولین سالی بود که توانستم در این آزمون شرکت کنم.»

عاشورزاده می افزاید:« البته باید یادآوری کنم که متاسفانه کسب رتبه در این المپیاد، سهمیه ای در کنکور برای ما دربر نخواهد داشت، اما به نظر من این موضوع باعث شد تا همه شرکت کننده ها و رقبای این آزمون افرادی باشند که با تمام وجود به این مبحث علاقه دارند و زمانی را فارغ از فکر سهمیه و آزاد شدن از کنکور برای آن وقت می گذارند.»

عاشورزاده درباره میزان تلاش خود می گوید:«قطعا هدف من از شرکت در این المپیاد کسب مدال طلا بود. اما با این وجود خوشحالی و حس خوبی که از گرفتن و رسیدن به مدال نقره بدست آوردم را هیچوقت فراموش نخواهم کرد.»

وی خانواده را بزرگترین حامی در این راه می داند و می گوید:«زمانی که ناامید یا بی انگیزه می شدم دوباره نور امید را در دل من روشن کرده و مرا به سوی پله های ترقی و موفقیت سوق می دادند. البته گفتنی است مهمترین چیزی که بیشتر از همه شما را در این مسیر نگه خواهد داشت، انگیزه، اراده و حمایت خانواده، 3 رکن اصلی مثلث موفقیت در این راه است.»

خبرنگار: ساجده صمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار