بهره‌برداری از نخستین کتابخانه عمومی شهرستان گرمی تا پایان ۱۴۰۰

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از افتتاح کتابخانه عمومی شهرستان گرمی در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از نخستین کتابخانه عمومی شهرستان گرمی تا پایان ۱۴۰۰

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در جریان سفر استاندار اردبیل به شهرستان گرمی اظهار کرد: اولین کتابخانه عمومی شهر گرمی با زیربنای ۲۲۰ متر مربع در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه شهر گرمی تنها مرکز شهرستان فاقد کتابخانه عمومی مستقل است، تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی شهر گرمی و کمبود زمین در مرکز شهرستان، پیگیری اخذ زمین و احداث کتابخانه از زمان تأسیس نهاد کتابخانه‌ها بی‌نتیجه مانده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: این امر با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی در تأمین زمین و همچنین جذب خیر کتابخانه‌ساز توسط نهاد کتابخانه‌های کشور مرتفع شده و مراحل احداث این کتابخانه از سال گذشته شروع و امسال نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضاقلیزاده افزود: زمین مورد نظر برای احداث این پروژه فرهنگی، از زمین‌های مازاد فرمانداری این شهرستان اختصاص یافته و بنیاد علوی به عنوان خیر کتابخانه‌ساز ساخت این پروژه را شروع کرده است.

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی این پروژه کتابخانه‌ای خبر داد و خاطر نشان کرد: بعد از تکمیل مراحل ساختمانی، تأمین منابع و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌ای توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأمین خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون کتابخانه عمومی شهید عزیزپور شهر گرمی تنها کتابخانه این شهر است که در بخشی از مجتمع اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان مستقر شده است.

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در این بازدید اضافه کرد: کتابخانه عمومی علوی شهرستان گرمی در یک طبقه در زمین اهدایی در حال احداث بوده که قرار است طبقه دوم نیز در سال‌های آینده ساخته و تکمیل شود.

وی بیان کرد: تاکنون برای این پروژه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و قرار است در سال جاری اتمام و به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار