بازمهندسی اصول و فرآیندهای سازمان دانش‌آموزی زمینه‌ساز تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

زاهدان (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت نقشه راه بازمهندسی فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان مبتنی بر اسناد بالادستی بوده و به رشد همه جانبه دانش‌آموزان و ارتقاء جامعه‌پذیری آنان منجر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بازمهندسی اصول و فرآیندهای سازمان دانش‌آموزی زمینه‌ساز تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

نسرین حاجی علی بیگی در نشست توجیهی کمیته فنی باز مهندسی اصول و فرایندهای سازمان دانش آموزی ناحیه یک زاهدان اظهار کرد: با توجه به تحولات گسترده در جهان انجام برنامه‌ریزی راهبردی بر مبنای نیازهای حال، فرصت های آینده و توانمندی های موجود برای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از سرمایه های سازمان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: از سوی دیگر اجرای درست برنامه های راهبردی در افق مورد نظر می‌تواند سهم بسزایی در ارتقاء جایگاه سازمان و تحقق مسئولیت های تربیتی داشته باشد؛ برای همین منظور لازم است از همان ابتدای کار الزامات اجرایی دقیق آن مشخص و تعریف شود.

معاون فعالیت‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت:ارائه برنامه مدون با ویژگی‌های نقشه راه مطابقت بسیاری دارد؛ نقشه راه باید از روش کشف و توصیف آینده مطلوب و تبیین راه رسیدن به آن به زبان ساده و قابل فهم به شیوه برنامه ریزی فرایندی به شکل گام به گام و لایه به لایه در بستر زمان و معطوف به آینده است.

حاجی علی بیگی تصریح کرد: این نقشه راه با افزودن قید زمان، تقسیم مسئولیت های اجرایی و تامین ابلاغ منابع مالی مورد نیاز می‌تواند به نقشه راه عملیاتی کارآمد برای سازمان دانش آموزی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نقشه راه بازمهندسی فعالیت‌های تشکیلات دانش آموزی پیشتازان مبتنی به گونه ای که به رشد همه جانبه دانش آموزان و ارتقاء جامعه پذیری آنان منطقه شود، در برگیرنده ملاحظات و الزاماتی است که نیازمند تبیین دقیق است به همین دلیل از ابتدای سال تحصیلی در سلسله نشست‌های قطبی نسبت به تبیین اصول و فرآیندهای بازمهندسی شده سازمان برای شهرستان ها و نواحی مختلف اقدام کردیم.

گفتنی است در نشست توجیهی 2 روزه کمیته فنی باز مهندسی اصول و فرایندهای سازمان دانش آموزی ناحیه یک زاهدان که با هدف تبیین سند تحول و برنامه عملیاتی 1400 برگزار شد، در روز اول مربیان مقطع متوسطه اول و دوم و روز دوم مربیان مقطع ابتدایی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

همچنین در پایان این مراسم سند تحول، لباس و شال تشکیلاتی سازمان دانش آموزی به رئیس اداره دانش آموزی و مربیان ناحیه یک زاهدان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار