رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتی :

بزودی دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشتی بازگشایی می‌شود

دشتی (پانا) - فرماندار شهرستان دشتی گفت دانشگاه فرهنگیان این شهرستان در نیم سال دوم تحصیلی 1400/1401 با 66 دانشجو کار خود را آغاز می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بزودی دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشتی بازگشایی می‌شود

نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتی با حضور اعضای این شورا ، امروز در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی برگزار شد.

این نشست با دستور کار کمیته پشتیبانی سوادآموزی، استقرار دانشگاه فرهنگیان و رونمایی از اطلس آسیب شناسی روانی اجتماعی دانش آموزان تشکیل شد.

در ابتدا مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی در خصوص پایش اسمی بی‌سوادان این شهرستان اظهار کرد: تعداد ۵۱۳ نفر در سامانه سوادآموزی به عنوان افراد بی سواد این شهرستان ثبت شده‌اند که ضروری است اداره های مرتبط با شناسایی جمعیت و افراد همچون ثبت احوال، پست، بهزیستی و شبکه بهداشت در این مورد با آموزش و پرورش همکاری کنند.


عبدالمهدی شریف نژاد همچنین در خصوص دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه فرهنگی شهرستان دشتی و تربیت نیروهای آموزشی سراسر استان و بعضاً کشوری در سالهای دهه شصت و هفتاد بازگشایی دانشگاه فرهنگیان این شهرستان از چندی پیش ضروری به نظر می رسید.

دبیر شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: بنابراین با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان مجوز تاسیس دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان گرفته شد.

در ادامه این نشست از اطلس آسیب شناسی روانی اجتماعی دانش آموزان رونمایی شد.

پس از آن تعدادی از اعضای این شورا در خصوص موارد مطرح شده مخصوصاً دانشگاه فرهنگیان و فرصت ها چالش ها و مشکلات پیش رو سخنانی ایراد کردند.

در پایان فرماندار دشتی با بیان اینکه مهم‌ترین توسعه، توسعه فرهنگی یک کشور است تاکید کرد: همه اقدامات ما می بایست به تربیت نسل جوان این مملکت منتهی شود.


عبدالله نادری با بیان اینکه در دوران همه گیری کرونا آموزش های مجازی شرایط سختی را برای خانواده ها فراهم کرد تصریح کرد: با آبی شدن وضعیت شهرستان در رنگ بندی جدید کرونایی، خانواده ها ضمن رعایت اصول شیوه نامه های بهداشتی فرزندان خود را به حضور در مدارس ترغیب و تشویق کنند.

نادری با بیان تشکر از معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی بابت تهیه اطلس آسیب شناسی اظهار کرد: نقشه راه آسیب های اجتماعی گامی موثر برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است که ضروری است دستگاه‌های مرتبط با این موضوع همکاری لازم را با برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش داشته باشند.

فرماندار دشتی گفت: دانشگاه فرهنگیان این شهرستان در بهمن ماه سال جاری با پذیرش ۶۶ دانشجو به صورت موقت در دانشگاه پیام نور خورموج آغاز به کار می کند و امیدواریم در سال های آینده در فضایی مستقل به کار خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه به صورت موقت از فضاهای آموزشی موجود در شهرستان بهره می برد می بایست با مسئولان عالی رتبه دانشگاه فرهنگیان استان و کشور تفاهم‌نامه‌ای امضاء شود و در آن همه موارد همکاری مشخص شود.
در ادامه با درخواست واحد مشارکتهای آموزش و پرورش شهرستان دشتی در خصوص افزایش ۲۰ درصدی نرخ شهریه مدارس بزرگسال و داوطلب آزاد نسبت به سال قبل موافقت شد.

همچنین در پایان در خصوص تعدادی از زمین‌های با کاربری آموزشی در روستاهای باغان و محمد آباد تصمیم‌گیری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار