رئیس اتاق اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد:

وضعیت قیمت‌های اجناس در بازار نگران‌کننده است

یاسوج (پانا) - رئیس اتاق اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد وضعیت قیمت اجناس در بازار نگران‌کننده است و لحظه به لحظه به شدت آن افزوده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۲۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت قیمت‌های اجناس در بازار نگران‌کننده است

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد، علی ارشدی اظهار کرد: از هر گونه گرانی و گرانفروشی در جامعه نگرانیم که این گرانی‌ها و گرانفروشی‌ها علت و معلول هایی دارد و باید به سمع و نظر مردم برسد.

وی گفت: از جمله مشکل اصناف ما برچسب گران‌فروشی است که برخی نادانسته روی آنها می‌گذارند و این مشکل از سازمان حمایت است. مشکلی که بیشترین آسیب را به جامعه زده است.

رئیس اتاق اصناف استان گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده در سراسر کشور بیشترین آسیب را وارد کرده است از این حیث که برچسب قیمت کالا با فاکتور خرید همخوانی ندارد و بازرس و ناظر را دچار سردرگمی می‌کند.

ارشدی بیان کرد: اگر مسولان به دنبال خدمت در این دولت مردمی و عدالت محور با شعار فسادستیزی هستند اول از همه قیمت مصرف کننده را بر روی کالا حذف کنند و قیمت تولید در کارخانه را بر روی کالا نصب کنند.

وی گفت: وقتی قیمت 200 هزار تومانی روی کالا را می‌بینیم همان قیمت را می‌پردازیم در حالی که سود روی آن متفاوت است و به طور مثال برخی از اجناس و کالاها از هر ٣ میلیون تومان قیمت بالای ۴۰ تا ۵۰ درصد آن سود است.

ارشدی در ادامه افزود: همین است که در فروشگاه‌های بزرگ می‌نویسند تا ۴٠ و ۵۰ درصد تخفیف، اما کسی نیست از آنها بپرسد شما که ۱۰ درصد سود دارید چگونه از ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف می‌دهید؟ روی بعضی از کالاها نوشته شده تا ۳۰ درصد تخفیف که می‌بینیم تا ۲۰ درصد آن سود است. این مشکلات باید انعکاس داده شود تا مردم بدانند که اوضاع بر چه مبنایی است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان تصریح کرد: در استان ما میدان میوه و تره بار وجود ندارد و این خیلی برای استان و مرکز آن زشت است که همه جا و هر شهرستان کوچکی در ایران میدان میوه و تره بار داشته باشد، اما مرکز یک استان چنین باشد.

ارشدی اظهار کرد: میوه از استان ما به شیراز می رود و عاملین و مغازه داران همان میوه را از شیراز خریده و به این استان بازمی گردانند.

این مسئول در ادامه به وضعیت جمعه بازار شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: تعداد هزار واحد صنفی در آن فعالیت می‌کند که نمی‌توانند پروانه کسب بگیرند کسانی که به دنبال پروانه کسب هستند باید سند مالکیت و یا بنگاهی داشته باشند و به همین دلیل چنین کاری در جامعه بازار غیرممکن است.

ارشدی به مشکل دیگری در استان اشاره کرد و گفت: نگرانی دیگر اصناف ما از وضعیت زیباسازی شهری است که متاسفانه در سطح شهر، برخی ها برای خود از درخت تابلویی آویزان کرده‌اند و به دنبال کسب و کار هستند که این مشکلات را برای اصناف و برای مردم و رهگذران بسیار زیاد کرده و چهره شهر را نیز زشت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار