آموزش و پرورش اردبیل در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کشوری از جایگاه خوبی برخوردار است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت با توجه به ارزیابی‌های بعمل آمده، حوزه‌های پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش این استان در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش اردبیل در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کشوری از جایگاه خوبی برخوردار است

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش و رییس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان در کارگاه توانمندسازی معاونان پرورشی و تربیت بدنی و مسئولین سازمان دانش آموزی مناطق و نواحی استان که در مجتمع فرهنگی، ورزشی شهید دیرین آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به فعالیت های هر دو حوزه پرورشی و تربیت بدنی در نواحی و مناطق، از اجرای موفق طرح واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان در سطح استان خبر داد و افزود: بدون شک در آغاز این طرح، نگرانی های زیادی وجود داشت، ولی با همت بالا و برنامه ریزی دقیق، امروز شاهد واکسیناسیون بالای 95 درصدی دانش آموزان و فرهنگیان هستیم.

وی در ادامه طرح کوچ را یکی از طرح های موفقیت آمیز در این استان یاد کرد و گفت: در شرایط کنونی که حضور دانش آموزان در مدارس میسر نبود با جدیت و تلاش مربیان و معلمان و همچنین همکاری نزدیک والدین موفق شدیم اجرای این طرح را به 100 درصد برسانیم و اطلاعات خوبی را از این مسیر در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس تصریح کرد: در هیچ نهاد و سازمانی، فضا به گستردگی آموزش و پرورش وجود ندارد، با این حال و بر اساس گزارشات کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در این مورد هم به خوبی عمل کردیم.

ناصری همچنین روند اجرای طرح سواد حرکتی دانش آموزان در استان را خوب ارزیابی کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان در ادامه از کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان در سایه اجرای خوب طرح نماد یاد کرد و گفت: امروز فضایی با مشارکت سازمان های مختلف ایجاد شده است که آموزش و پرورش استان در بحث آسیب های اجتماعی در مقایسه با دیگر حوزه ها و استان ها در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.

ناصری با تاکید بر تقویت فرآیند نظام مشاوره ای از کف مدرسه گفت: جامعه انتظار دارد، دانش آموزان در مدارس به مهارت چگونه زندگی کردن مجهز شوند، به گونه ای که بتوانند در آینده بعنوان یک عضو مستقل جامعه ایفای نقش کنند.

وی با عنوان اینکه محوریت فعالیت های دانش آموزان بر تشکل های دانش آموزی استوار است، اظهار کرد: در این مسیر دانش آموزان می توانند مهارت هایی همچون مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس و ... را فرا بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار