مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

بیش از 9 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح خوداتکایی قرار می‌گیرند

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت 9 هزار و 143 دانش‌آموز دختر و پسر دبیرستان‌های شبانه‌روزی متوسطه اول و دوم تحت پوشش طرح خوداتکایی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 9 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح خوداتکایی قرار می‌گیرند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ محمدعلی واقعی، صبح امروز، در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن ایثارگران مجتمع آموزشی، رفاهی فرهنگیان استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع مهارت‌آموزی، این طرح با ایجاد ظرفیت‌های برون سازمانی، طرح‌های خوداتکایی، در مدارس شبانه روزی اجرا می شود.

وی، تقویت فرهنگ کار، تلاش، تعاون و مسئولیت پذیری، آشنایی و آموزش دانش‌آموزان در زمینه مشاغل و حِرف مورد علاقه آنان، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای خوداشتغالی فارغ‌التحصیلان مدارس شبانه‌روزی را از جمله اهداف طرح مهارت آموزی در مدارس شبانه روزی خراسان جنوبی برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به ضرورت صرف زمان حداکثر سه روز در هفته به مدت 6 ساعت بصورت فوق برنامه و حداکثر 120ساعت برای هر دانش‌آموز، تصریح کرد: از درآمدهای حاصل از اجرای طرح‌های خوداتکایی برای ارتقاء سطح کمی و کیفی امور آموزشی و رفاهی مدارس شبانه‌روزی استفاده می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، یادآور شد: اجرای طرح مهارت آموزی در 71 دبیرستان شبانه روزی استان و پوشش 90 درصدی دبیرستان های شبانه روزی دوره اول و 50 درصدی دبیرستان های شبانه روزی دوره دوم متوسطه نظری، نیازمند 710میلیون تومان است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، اجرای طرح امن سازی زیرساخت های حیاتی در قبال حملات سایبری توسط شرکت های دارای مجوز از مرکز افتا را در مدارس ضروری دانست و تأکید کرد: برای اجرای طرح امن سازی زیرساخت های حیاتی در قبال حملات سایبری در مدارس، اعتباری بالغ بر 240 میلیون تومان مورد نیاز است که با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأمین و هزینه می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از نیاز یک میلیارد و 500 میلیون تومانی برای تجهیز سالن کامپیوتر دبیرستان علامه حلی بیرجند خبر داد و افزود: امیدواریم با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مشکل مرتفع شود.

وی، با اشاره به آغاز عملیات طرح توجیهی استفاده از نیروگاه‌های فتوولتائیک (انرژی خورشیدی)، عنوان کرد: این طرح بر اساس نظرات کارشناسی و به روز، میزان سرمایه گذاری و نوع تعرفه های اعلامی وزارت نیرو در خصوص خریداری برق، تهیه و تدوین می شود تا پس از کارشناسی در حوزه اقتصادی استانداری در اردوگاه های آموزش و پرورش اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که هم‌اکنون 146 دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم در 4 شهرستان بشرویه، سرایان، طبس و فردوس در طرح آبا، جذب شده و مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته 58 نفر رشد دارد، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور، طرح آبا در شهرستان های نهبندان، خوسف و سربیشه نیز قابل اجرا است.

به گفته واقعی، هم اکنون کلاس های مدارس روستایی و عشایری با نرم جمعیتی زیر ۱۵ نفر و کلاس های فنی و حرفه ای و کارگاهی در هنرستان ها بصورت حضوری فعالیت کنند و فعالیت سایر واحدهای آموزشی دیگر اعم از دولتی یا غیردولتی تا اعلام ستاد ملی کرونا به صورت مجازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار