ثبت نام ۳۰ هزار متقاضی مسکن ملی در اردبیل

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل از ثبت نام ۳۰ هزار نفر متقاضی برای طرح نهضت مسکن ملی در سطح استان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های طرح مسکن ملی هرچه سریع‌تر تامین شود.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام ۳۰ هزار متقاضی مسکن ملی در اردبیل

سیدحامد عاملی،استاندار اردبیل در یکصد و سی‌امین جلسه شورای مسکن استان از ثبت نام ۳۰ هزار نفر متقاضی برای طرح نهضت مسکن ملی خبر داد و اظهار کرد: سهم استان اردبیل برای ۴ سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکن از محل طرح نهضت مسکن ملی برآورد شده که تا دو سال آینده باید ۴۰ هزار واحد تعیین تکلیف شود.

وی افزود: دستگاه‌های متولی باید با برش شهرستانی، نیازهای اساسی این طرح را احصا کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید در حوزه‌های مختلف از قبیل سهم بافت فرسوده، خود مالکی‌ها، سهم بنیاد مستصعفان، کمیته امداد، بهزیستی و مساکن روستایی به‌صورت تفکیک شده مشخص شود تا با کار جهادی و جدی نسبت به ساخت‌وساز اقدام شود.

عاملی با هماهنگی تمام دستگاه‌های متولی باید زیرساخت‌های لازم از قبیل آب، برق، محوطه‌سازی، گاز و... تامین شود.

وی تأکید کرد: در طراحی شهری باید استانداردهای لازم کاملا رعایت شود و فضای سبز و طراحی خیابان‌ها و ... برای حداقل ۵۰ سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در مرحله اول طرح اقدام ملی از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر حائز شرایط هستند، افزود: ۵۴۰ واحد با پیشرفت فیزیکی حداقل ۵۰ درصد در حال ساخت است که برای ۸۰ هزار واحد که بر حسب نیاز در ۴ سال آینده احداث خواهد شد، بیش از ۲ هزار هکتار در سطح استان زمین نیاز است که باید در اسرع وقت پرونده این موارد تعیین تکلیف شود.

عاملی ادامه داد: تسهیلات لازم برای متقاضیان ۳۰۰ میلیون تومان برای شهرها و برای روستاها نیز ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده که با افزایش تسهیلات آورده متقاضیان کاهش می‌یابد و باید مسکن ارزان قیمت در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی از دستگاه‌های متولی خواست برنامه و سهم دستگاه‌ها از مسکن ملی را مشخص و وظایف هرکدام در جلسات آتی مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار