تربیت دانش‌آموزان پرسشگر به تحکیم بنیان‌های تحصیلی می‌انجامد

ارومیه(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت تربیت دانش‌آموزان پرسشگر به تقویت بنیان‌های تحصیلی و ارتقای کیفیت اموزش می‌انجامد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش‌آموزان  پرسشگر به تحکیم بنیان‌های تحصیلی می‌انجامد

مهین منافی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی پرسش مهر ریاست جمهوری افزود: عدم پرسشگری یکی از بحران‌های درسی و اجتماعی است که در بسیاری از موارد موجب عدم تعادل تحصیل گشته و به‌عنوان یکی از حوادث تنش‌زا، ثبات تحصیل را درهم شکسته و بهداشت روانی اعضای آن را خدشه دار می‌سازد.

وی اضافه کرد: اکثر محققان معتقدند که بازتاب‌های عدم پرسشگری زندگی فردی و اجتماعی افراد را هم را مورد هجوم قرار می‌دهد و عدم پرسشگری نوعی گسست و جدایی و اخلال در بنیان های اساسی تحصیل است که منجر به جدایی همیشگی - هم راه لوازم آن - می شود.

وی با بیان اینکه الگودهی به دانش اموزان یکی از مهمترین موضوعات در امر تحصیل و تربیت است گفت: آموزه های دینی بهترین الگو ها را برای دانش اموزان در بردارند که باید به آنها اموزش داده شود.

وی به اهمیت شخصیت دهی و باور اینکه دانش آموزان خلاقیتهای نهفته بسیاری دارند، اشاره کرد و افزود: در این راستا ما باید در نقش الگو دهنده به دانش آموزان نقش مفید و موثری داشته باشیبم.

منافی گفت: هدف از برگزاری این همایش ها این است که دانش آموزان به استعدادها و تواناییهای خود پی ببرند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان هنگام انجام کار فرهنگی در قالب آن کار قرار می گیرند و باید سعی شود که رقابتها همواره در راستای پژوهش و مطالعه پیش برود.

منافی افزود : شهید باکری ها، شهید همت وشهید سلیمانی ها از دل همین دانش آموزان در زمان خودشان برخواستند و باید راه این افراد ادامه پیدا کند.

جشنواره پرسش مهر در 14 رشته برگزار می شود که مقطع ابتدایی در سطح آموزشگاهی ، مقطع متوسطه اول در سطح استان و مقطع متوسطه دوم در سطح کشوری برگزار می‌شود و هفت رشته برای بخش ویژه جایزه ملی دانش آموز شهید علی لندی لحاظ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار