معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از آذرماه با ظرفیت صددرصدی کلاس‌های درس نخواهد بود

اصفهان (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از آذرماه با ظرفیت صد در صدی کلاس‌های درس نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از آذرماه با ظرفیت صددرصدی کلاس‌های درس نخواهد بود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، آذر کیوان امیرپور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل با اشاره به بازگشایی مدارس روستایی و کارگاه‌های هنرستان‌های استان از ابتدای ماه مهر امسال، اظهار کرد: مدارس متوسطه دوم (دبیرستان‌ها) نیز از ۱۵ آبان‌ماه بازگشایی شدند و بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول(دوره راهنمایی) از یکم آذرماه بازگشایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مقاطع تحصیلی استان از ابتدای مهر امسال به‌صورت پلکانی بازگشایی شده است، ادامه داد: گزارش مبتلایان در سامانه‌های "مراقبت از مدرسه" و "مراقبت از کرونا" از سوی مسئولان مدرسه ثبت می‌شود و اگر کوچک‌ترین موردی از علائم بیماری مانند تب و یا حتی بیماری آنفلوانزا و… در کلاس مشاهده شود، آن کلاس دوهفته تعطیل می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تاکنون با مشاهده کوچک‌ترین علائم و موارد ابتلای دانش‌آموزی به بیماری، کلاس درس را برای دوهفته تعطیل کرده‌ایم و نسبت به جمعیتی که در استان وجود دارد تا این لحظه مورد خاصی نداشتیم. آمار قابل‌توجهی که باعث نگرانی شود وجود نداشته ضمن اینکه اولیا و همکاران دغدغه‌مند هستند و کوچک‌ترین مورد را رصد و پیگیری می‌کنند.

امیرپور با اشاره به اینکه مدیران برای بازگشایی مدارس باید فرم خوداظهاری ارائه کنند، ابراز کرد: در این فرم همه آیتم‌های ایمنی مدارس و دانش‌آموزان از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه هوا و … وجود دارد و مدیران باید بادقت نظر این‌ها را تکمیل کرده، اعمال‌نظر و کنترل کنند.

وی اضافه کرد: اگر مدیری فرم خوداظهاری را تکمیل و به اداره آموزش پرورش ارائه کرد و مورد تأیید آموزش‌وپرورش قرار گرفت، مدرسه مجوز بازگشایی دریافت می‌کند ازاین‌رو همه مدارسی که باز می‌شوند با مجوز آموزش‌وپرورش است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره آخرین آمار واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان استان اصفهان، تصریح کرد: نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت معلمان استان از شهریورماه تاکنون در برابر کرونا واکسینه شدند و از مهرماه تاکنون ۳۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم (۱۲ تا ۱۸ سال) استان دوز اول را دریافت کردند.

امیرپور وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان را خوب ارزیابی کرد و افزود: امید است ۱۵ درصد جمعیت باقیمانده دانش‌آموزان این مقاطع نیز برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی آنان را در برابر کرونا شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از آذرماه با ظرفیت صددرصدی کلاس‌های درس نخواهد بود، تاکید کرد: اگر کلاسی ۳۰ نفر دانش‌آموز داشته باشد دانش‌آموزان به دو گروه ۱۵ نفره تقسیم شده و یک روز گروه اول و روز بعد گروه دوم در کلاس حضور می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار