شناسایی ۴۹۲ هزار و ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ در فارس

شیراز (پانا) - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز، ۴۹۲ هزار و ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است، تازه‌ترین آمارهای کروناویروس در استان از ابتدای شیوع تاکنون را اعلام کرد.  

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۴۹۲ هزار و ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ در فارس

سید روح الله حسینی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام تازه ترین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۹۸۶ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۵۹۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۵ هزار و ۸۷۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۴۰ هزار و ۳۹۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۶ هزار و ۲۳۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۲ هزار و ۱۱۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی همچنین از بهبودی ۴۷۹ هزار و ۴۵۹ نفر از مبتلایان کرونا از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ادامه با اعلام جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری در روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۷ هزار و ۱۵۰ نفر اعلام کرد.

حسینی با اشاره به بستری ۱۴۸ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس در ۲۴ ساعت گذشته افزود: هم اکنون یک هزار و ۴۰۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع واکسن تزریق شده در استان فارس تاکنون به عدد ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار ۵۵۳ دُز رسیده است که از این تعداد، ۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۲۰ مورد دُز اول و ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۸۵ مورد دُز دوم و ۳۴ هزار و ۳۴۸ مورد دُز سوم واکسنی است که در استان فارس تزریق شده است، بنابراین از کل جمعیت استان ۷۰ درصد مردم یک دُز واکسن و ۵۹ درصد افراد هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از جمعیت بالای دوازده سال فارس، ۸۶ درصد جمعیت بالای دوازده سال، یک دُز واکسن و ۷۲ درصد جمعیت بالای دوازده سال، هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: تکمیل و پایان واکسیناسیون جمعی بر علیه کروناویروس و رسیدن به درصد نهایی هدف در استان، نیازمند حمایت و همراهی تمام مردم است، زیرا تنها راه پایان پاندمی و بازگشت به زندگی عادی اتمام واکسیناسیون است.

به گفته حسینی نباید از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی غفلت کنیم و باید همچنان به نکات پیشگیرانه توجه کرده و آنها را با جدیت انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار