مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

باسوادی زنان از 92 درصد به 97 درصد افزایش یافت

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اعلام کرد باسوادی زنان استان از 92 درصد در سال گذشته به 97 درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
باسوادی زنان از 92 درصد به 97 درصد افزایش یافت

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی و برخی از مسئولین استانداری، مدیر کل امور بانوان استانداری و معاونت سوادآموزی استان در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

مهدی مودی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بسته های تحولی متعددی در آموزش و پرورش وجود دارد که یکی از آنها پیوند سواد و زندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، ارتقاء استان به رتبه عالی و شایسته تقدیر از سوی وزارت در سطح ملی را به همکاران حوزه سوادآموزی تبریک گفت و عنوان کرد: باسوادی زنان در سال گذشته به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و از ۹۲ درصد به نزدیک ۹۷ درصد در گروه هدف ارتقا پیدا کردیم و تقریبا ۴ درصد رشد داشتیم که باعث کمتر شدن فاصله زنان و مردان شد. در شهرستان راز و جرگلان بیشترین افزایش باسوادی را داشتیم و از بین باسوادان، زنان ۹ درصد رشد پیدا کردند. ما انتظار داریم همچنان تبلیغ و فرهنگ سازی در این زمینه ادامه پیدا کند. همچنین در مناطق عشایری روی زنان عشایری کار شد و آموزش بی‌سوادان عشایر در دستور کار قرار گرفت و عشایر خراسان شمالی در کل کشور رتبه اول باسوادی را به خود اختصاص دادند.

در ادامه روح الله حسین پور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری بیان کرد: این جلسات ماهیت مطالبه گری دارند و هر دستگاه بر اساس آمار و شاخص هایی که ارائه می دهد میزان موفقیت آن دستگاه در ارتقا به هدف را نشان می دهد. ما از دستگاه‌های مختلف مانند بهزیستی، صدا و سیما، صمت، ثبت احوال و غیره کمک گرفتیم و توانستیم هم از ظرفیت های آنها استفاده کنیم، هم برنامه را پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار