راه‌اندازی مرکز جامع راهنمایی و مشاور خانواده خراسان‌شمالی در اولویت قرار دارد

بجنورد (پانا) - تخصیص فضای مناسب برای مرکز جامع راهنمایی و مشاوره خانواده در دستور کار بود که پیشنهاداتی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و تاکید بر راه‌اندازی مرکز جامع راهنمایی و مشاور خانواده خراسان‌شمالی در اولویت شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مرکز جامع راهنمایی و مشاور خانواده خراسان‌شمالی در اولویت قرار دارد

حسین توکلی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، در سومین جلسه کمیته مشاوره خانواده استان ظهار کرد: مرکز جامع راهنمایی و مشاوره خانواده استان با هدف ارائه خدمات روان شناختی و مشاور به خانواده و راهبری و مدیریت مراکز مشاوره شهرستان ها راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: 7 مرکز در شهرستان ها وجود دارند که 2 مرکز در حوزه استثنایی و 5 مرکز به صورت عادی فعالیت دارند.

توکلی افزود: تخصیص فضای مناسب برای مرکز جامع راهنمایی و مشاوره خانواده در دستور کار این جلسه بود که پیشنهاداتی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گفت: این مراکز در زمینه هایی اعم از مشکلات خانواده، مشکلات تربیتی فرزندان، مشکلات تحصیلی فرزندان، مشکلات اختلالات روانی، مشکلات اختلالات شخصیت، بزهکاری اجتماعی فعالیت دارند.

رئیس اداره انجمن اولیاو مربیان استان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: این مراکز ویژه والدین و خانواده ها است که در سال گذشته به خاطر شیوع بیماری کرونا فعالیت این مراکز به صورت مجازی بل (تماس تلفنی) انجام گرفت.

وی همچنین گفت: در سال گذشته بیش از 850 مشاوره تلفنی و 569 نفر مشاوره حضوری توسط این مراکز انجام گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار