معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس:

بررسی علل گرایش افراد به مواد مخدر، نقش موثری در درمان اعتیاد دارد

شیراز (پانا) - معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی با اجرای بیش از ۳۰ برنامه مختلف آموزشی و تربیتی پیشگرانه از 22 تا 28 آبان در مدارس فارس آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی علل گرایش افراد به مواد مخدر، نقش موثری در درمان اعتیاد دارد

حشمت‌اله وفایی گفت: با توجه به نقش مؤثر آموزش و پرورش در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای مصون‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر اساس سند تحول بنیادین، هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان فارس برگزار می‌شود.

معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس با اعلام روز شمار هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی گفت: شنبه 22 آبان، نوجوانان و عوامل مخاطره آمیز با تاکید بر پیامدهای روانی اجتماعی بیماری کرونا، یکشنبه 23 آبان، مهارت‌های همگانی برای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و دوشنبه 24 آبان برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدرسه، خانواده و محله است.

وفایی افزود: سه شنبه 25 آبان جایگاه مدیریت مورد و مددکاری اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و چهارشنبه 26 آبان توانمندسازی نوجوانان، مدرسه، خانواده و محله در برابر اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی محور فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: پنجشنبه 27 آبان یاریگران زندگی برای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر و جمعه 28 آبان آداب و سبک زندگی اسلامی ایرانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی روزشمار هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی است.

معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: عوارض ناشی از اعتیاد باعث رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود و اعتیاد تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.

وفایی با اشاره به اجرای بیش از ۳۰ برنامه مختلف آموزشی و تربیتی در هفتمین دوره گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی گفت: اگر علل گرایش افراد به مواد مخدر بررسی و‌ برطرف نشود درمان جسمی و روانی نیز نتیجه بخش نخواهد بود.

وی گفت: برهمین اساس نهضت فرهنگ پیشگیری می‌تواند در ایجاد یک جریان فرهنگی برای تغییر نگرش و رفتار کودکان و نوجوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و جلب توجه آنان برای مواجهه مؤثر با رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی مفید باشد.

معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به اینکه شعار سال ۱۴۰۰ ستاد مبارزه با مواد مخدر (یاریگران زندگی- مشارکت اجتماعی - پیشگیری از اعتیاد) است، این انتظار وجود دارد همکاران در ادارات آموزش و پرورش سراسر استان برنامه‌های مندرج در شیوه نامه را با در نظر گرفتن شعار ستاد و با محوریت خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی در دوره شیوع بیماری کرونا و تدوین و اجرا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار