زلزله شدید در استان هرمزگان؛ 61 روستای زلزله‌زده ارزیابی شدند

تهران (پانا) - عصر امروز یکشنبه 23 آبان ماه زلزله‌ای به بزرگای 6.4 منطقه قلعه قاضی در استان هرمزگان را لرزاند که در پی وقوع این زلزله تمام نیروهای خدمتی در استان‌های فارس، هرمزگان و کرمان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
زلزله شدید در استان هرمزگان؛ 61 روستای زلزله‌زده ارزیابی شدند

ساعت- ۱۶:۲۰

اعزام 8 تیم ارزیاب به کانون زلزله

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: زلزله ای به بزرگای ۶.۴ در عمق ۱۸ کیلومتری زمین رخ داد.

ولی پور از اعزام ٨ تیم ارزیاب به کانون اصلی زلزله خبر داد.

به گفته وی استان های فارس و کرمان در آماده باش کامل هستند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از وسعت شدید زلزله در استان هرمزگان و میزان خرابی ها خبر داد و گفت: زلزله ای با قدرت 6.4 در مقیاس ریشتر در ساعت 15:36 در عمق 18 کیلومتری به مرکزیت لافت جزیره قشم رخ داد و در کوه گنو هم احساس شد.

وی با بیان اینکه این زلزله به شدت در بندرعباس، میناب، رودان و جزیره قشم احساس شده است، تصریح کرد: گزارش های مردمی از شدت خرابی ها خبر می دهد، اما جهت بررسی و ارزیابی دقیق اکنون تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

مختار سلحشور با اشاره به اینکه میزان خرابی و وسعت آن بزودی اطلاع رسانی می شود، اضافه کرد: ستاد بحران در آماده باش کامل به سر می برد.

ساعت- 17:00

یک کشته تاکنون در زلزله هرمزگان

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت بر اثر زلزله 6.4 ریشتری در جنوب کشور تاکنون یک نفر به دلیل سقوط تیرچراغ برق جان باخته است.

ساعت- 17:14

قطعی برق و اینترنت در بندرعباس

عزیزاله کناری، فرماندار بندرعباس در پی وقوع زلزله اعلام کرد: ساختمان ها دچار ترک خوردگی و ریزش اندک شده اند. برخی مناطق دچار قطعی برق و اینترنت شده است. تا این لحظه یک نفر فوت کرده است.

ساعت- 17:16

دستور فوری رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به زلزله‌زدگان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان در جنوب کشور دستور فوری صادر کرد.

ساعت 17:32

وقوع زلزله 4.5 ریشتری حوالی قلعه قاضی

زلزله‌ای به بزرگی 4.5 ریشتر حوالی قلعه قاضی در استان هرمزگان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد.

ساعت- 17:54

وقوع زلزله 4 ریشتری در مرز خلیج فارس و جزیره قشم

زلزله‌ای به بزرگی 4 ریشتر مرز خلیج فارس و جزیره قشم را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق 20 کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

ساعت- 17:55

اختصاص اماکن عمومی برای اسکان زلزله‌زدگان

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: اماکن عمومی از جمله ورزشگاه‌ها و مساجد برای اسکان کسانی که قصد ندارند شب را در منزل خود بگذرانند، در نظر گرفته شده است.

ساعت- 17:58

دستور وزیر بهداشت برای آماده باش دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب کشور

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در تماس تلفنی با دانشگاه های علوم پزشکی استان های کرمان، بوشهر و فارس از آنها خواست با بسیج کلیه امکانات، برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی زلزله جنوب استان هرمزگان آمادگی کامل داشته باشند.

وی همچنین در تماس تلفنی با دکتر فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده، دستور داد تا تمامی بیمارستان های سطح استان در آمادگی کامل باشند و در صورت نیاز با استفاده از توان اورژانس، مصدومان احتمالی به بیمارستان های معین در استانهای همجوار، منتقل شوند.

ساعت- 18:03

ارزیابی کامل ۵۴ روستا توسط ارزیابان هلال احمر

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به زلزله‌های ۶.۳ و ۶.۴ منطقه قلعه‌قاضی در استان هرمزگان، گفت:‌ اول اعلام شده بود زمین‌لرزه در منطقه لافت در قشم نیز به وقوع پیوسته است که ۳ تیم زمینی به این منطقه اعزام شده است که تا این لحظه به جز ریزش سنگ از کوه موردی گزارش نشده است.

وی افزود: براساس گزارش‌هایی که از مقامات محلی به دست ما رسیده است ترک‌خوردگی در منازل در منطقه فین نیز گزارش شده است. در مجموع در این منطقه ۱۳۷ روستا وجود دارد که تاکنون ۵۴ روستا به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت:‌ تاکنون خسارتی اعلام نشده است اما ارزیابی‌ها انجام خواهد شد. ۱۵۰ نفر از همکاران ما نیز در قالب تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند دو بالگرد در منطقه در حال آماده باش برای ارائه خدمت است. استان بوشهر و کرمان و فارس در حال آماده‌باش کامل هستند.

ساعت- 18:30

سخنگوی هلال احمر: مردم آرامش خود را حفظ کنند

محمد قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: از هموطنان می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کرده و اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند. گزارش‌هایی که از مقامات محلی به دست ما رسیده است ترک‌خوردگی در دیوار برخی ساختمان‌ها و منازل در منطقه فین نیز گزارش شده است.

وی افزود:‌ اماکن عمومی از جمله ورزشگاه ها و مساجد برای اسکان کسانی که قصد ندارند شب را در منزل خود بگذرانند، در نظر گرفته شده است. در خصوص امکانات امدادی و اضطراری کمبود و مشکلی تاکنون گزارش نشده است.

ساعت- 18:40

افزایش مصدومان زلزله جنوب کشور به ۱۱ تن

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش شمار مصدومان زلزله در جنوب کشور به ۱۱ تن خبر داد و گفت: حال عمومی مصدومان خوب است و بعد از چند ساعت مرخص خواهند شد.

به گفته وی، حال عمومی مصدومین خوب است و بعد از چند ساعت مرخص خواهند شد. یک نفر بر اثر ریزش آوار مصدوم شده و باقی آنها بر اثر استرس مراجعه کرده‌اند.

میعادفر ادامه داد: مصدومان در بیمارستان‌های خلیج فارس و محمدی تحت نظر هستند. این مصدومان سرپایی بوده و حال عمومی‌شان خوب است.

ساعت- 18:47

اعزام ۲۱ تیم خانه هلال به مناطق جنوبی و غربی استان

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع ۲ زمین لرزه بالای ۶ ریشتر در استان هرمزگان گفت:
۲۱ تیم ارزیاب از خانه های هلال شهرستان های جنوبی و غربی به مناطق متاثر از این زمین لرزه اعزام شدند.

وی تاکید کرد:‌ در طی ارزیابی خانه های هلال شهرستان های سیرجان، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و ارزوئیه هیچ گونه خسارت مادی و جانی گزارش نشده است.

اکنون تمامی خانه های هلال شهرستان های جنوبی و غربی در حال آماده باش کامل هستند.

ساعت- 18:55

افزایش مصدومان حادثه

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس گفت: زلزله امروز در استان هرمزگان تا کنون یک فوتی و ۱۷ مصدوم برجای گذاشته است. وضعیت عمومی ۱۷ مصدوم خوب گزارش شده است. مصدومان در بیمارستان شهید محمدی و بیمارستان خلیج فارس بستری هستند.

میعادفر ادامه داد: مصدومیت یک نفر بر اثر ریزش آوار و مصدومیت ۱۶ نفر دیگر نیز ناشی از ترس و استرس بوده است.

ساعت- 19:00

آماده‌باش تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

سید اعتضاد مقیمی، مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو با اشاره به زلزله‌ای به قدرت 6.3 ریشتری ساعت 15:36 در لافت استان هرمزگان اظهار کرد: طبق گزارش دریافتی، این زلزله که در استان هرمزگان رخ داده منجر به خروج از مدار پنج پست برق شده که اکنون هر پنج پست برق‌دار شده است.

وی اضافه کرد: با وارد مدار شدن فیدرهای فشارمتوسط قطع شده مشکل به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

مقیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در منطقه حضور داشته و مشغول رفع مشکل قطعی برق هستند.

ساعت- 19:20

دستور ویژه وزیر کشور به مسئولان مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان

احمد وحیدی، وزیر کشور در گفتگو با استاندار، فرماندار و هلال احمر استان هرمزگان خواستار بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده این استان شد. وی گفت: نیروی دریایی سپاه، هلال احمر، استانداری و ستاد بحران همه در حال آماده باش به سر می برند.

وزیر کشور در مورد آخرین خسارت به این مناطق نیز افزود: تا این لحظه یک تن بر اثر سقوط تیر برق جان باخته است و تاکنون خسارت جانی دیگری گزارش نشده است. آسیب جزیی به مناطق مسکونی وارد شده و تیم هایی برای بررسی میزان خسارت به منزل روستائیان اعزام شدند.

ساعت- 19:45

وقوع زلزله 4.1 در منطقه فین

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4.1 در مقیاس ریشتر استان هرمزگان - حوالی فین را در ساعت 19:29:12 لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین بود.

ساعت- 19:47

افزایش تعداد مصدومان زلزله به 27 نفر

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش مصدومان زمین‌لرزه به ۲۷ نفر خبر داد و گفت: بر اثر زلزله یک نفر فوتی تاکنون گزارش شده است. همچنین ۲۷ مورد به بیمارستان‌های هرمزگان منتقل شده و ۱۴ نفر نیز مرخص شده‌اند و مابقی تحت نظر هستند.

ساعت- 20:11

اعلام آمادگی ارتش برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده

امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی و رییس ستاد بحران ارتش جمهوری‌اسلامی ایران از آمادگی تمامی یگان‌های واکنش سریع، امدادی و درمانی ارتش در استان هرمزگان خبر داد تا در صورت نیاز به کمک هموطنان بشتابند.

وی که برای بازدید از یگان‌های منطقه جنوب در بندرعباس حضور دارد ضمن سرکشی از یگان‌های مستقر در منطقه گفت: یگان‌های مستقر در این مناطق آمادگی کامل برای هر نوع کمک‌رسانی و خدمت به مردم عزیز را دارند.

وی افزود: به یگان‌های مستقر در مناطق جنوبی اعم از یگان‌های دریایی، هوایی، پدافند و زمینی ابلاغ‌شده آمادگی کامل برای کمک‌رسانی به مردم و دستگاه‌های مرتبط و ستاد بحران داشته باشند تا در صورت اعلام نیاز ستاد بحران و درخواست کمک، هرگونه اقدام لازم را انجام دهند.

ساعت- 20:21

ارزیابی ۶۱ روستای زلزله‌زده توسط نیروهای هلال‌احمر

محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از ارسال محموله‌های امدادی از استان‌های فارس و کرمان به مناطق زلزله‌زده هرمزگان خبر داد و گفت: جهت اطمینان محموله اقلام امدادی از استان‌های کرمان و فارس به هرمزگان ارسال شده است.

وی تاکید کرد:‌ در پی وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. همچنین ۵۰۰۰ تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵۰۰۰ تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

ساعت- 20:30

نخستین محموله امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شد

بر اساس اعلام روابط عمومی هلال احمر، نخستین محموله امدادی و تیم تخصصی اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر فارس آماده اعزام به مناطق زلزله زده جنوب کشور شد. بر این اساس، ۲۷۰۰ دستگاه چادر امدادی ، ۵ هزار تخته موکت و یک تیم تخصصی ۱۵ نفره اسکان اضطراری از جمعیت هلال احمر استان فارس آماده اعزام به مقصد مناطق زلزله زده جنوب کشور شدند.

ساعت- 21:36

تمامی تجهیزات و تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل هستند

همچنین روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که هیچ گونه آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر در اثر زمین لرزه امروز استان هرمزگان وارد نشده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر در روند انجام تعمیرات برنامه‌ریزی شده و تعویض سوخت سالیانه جاری نیروگاه نیز هیچ گونه خللی رخ نداده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار