اهدای نشان ایثار و نوع‌دوستی پیشتازان به خانواده مرحومه دانش‌آموز پیشتاز«مهسا هاشمی»

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در دیدار با خانواده مرحومه پیشتاز یابنده «مهسا هاشمی»، اهل خفر، نشان ایثار و نوع‌دوستی تشکل پیشتازان را به خانواده این دانش‌آموز پیشتاز اهدا کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اهدای نشان ایثار و نوع‌دوستی پیشتازان به خانواده مرحومه دانش‌آموز پیشتاز«مهسا هاشمی»

امید اسماعیلی با بیان اینکه اهدای اعضای بدن دانش‌آموز اهل خفر بیان کننده از خودگذشتی و نوع دوستی خانواده این دانش‌آموز است که می‌توان از آن درس ایثار گرفت خطاب به اعضای خانواده مرحومه «مهسا هاشمی» گفت: اهدای اعضای بدن فرزندتان به 3 بیمار نیازمند عضو، باعث نجات جان آن‌ها شد که این امر بسیار ارزشمند است.

وی خطاب به والدین آن مرحومه، با بیان اینکه غم از دست دادن فرزند نظیر ندارد اظهار کرد: هنگامی که دبیران، معاونان، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش، شاهد درگذشت بعضی از دانش‌آموزان می‌شوند غم بزرگی را تحمل می‌کنند چرا که دانش‌آموزان را خواهران و برادران خود می‌دانند و آنها را دوست دارند.

وی ادامه داد: یاد دانش‌آموزان از دست رفته و به ویژه دانش‌آموز پیشتاز مهسا هاشمی همواره توسط همکلاسی‌های خود گرامی داشته می‌شود و امسال در مراسم انتخابات شورای دانش‌آموزی استان فارس نیز یاد مرحومه «مهسا هاشمی» گرامی داشته شد.

رئیس آموزش و پروش شهرستان خفر نیز در این دیدار با ابراز تاسف از درگذشت این دانش‌آموز پیشتاز و مرگ مغزی وی، اهدای عضو اعضای بدن دانش‌آموز اهل خفر، به 3 بیمار را رفتاری شایسته‌ دانش‌آموزِ دیندار و با تقوا، «مهسا هاشمی» عنوان کرد و افزود: چه خوب است که عزت و احترام را خداوند به انسان عطا کند همانطور که نصیب این دانش‌آموز شد.

در این مراسم نشان ایثار و نوع دوستی تشکیلات پیشتازان به خانواده «مهسا هاشمی بالاشهری»، دانش‌آموز پیشتاز اهدا شد. این نوجوان ساکن شهرستان خفر در تاریخ 13 آبان ماه 1400 بر اثر تصادف، دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید مرگ مغزی از سوی پزشکان در اقدامی خداپسندانه و با رضایت خانواده، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

عمل برداشت عضو آن مرحومه، 16 آبان ماه در بیمارستان «پیمانیه» جهرم، انجام شد و در این عمل، کبد این نوجوان خفری به فردی ۴۳ ساله از شهرکرد، کلیه و پانکراس وی به فردی ۲۴ ساله از اصفهان و دیگر کلیه آن مرحومه به دختر بچه‌ای ۱۰ ساله از مشهد در بیمارستان پیوند اعضاء شیراز اهداء شد.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار