سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

۱۸ هزار نفر در اصفهان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

اصفهان (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از واکسیناسیون دُز سوم برای حدود ۱۸ هزار نفر در مراکز تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۸ هزار نفر در اصفهان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آمار ارائه شده از روند شیوع این بیماری در اصفهان شاهد وضعیت خوبی هستیم.

وی افزود: از نظر ابتلاء به کرونا مقایسه آماری نشان می‌دهد که طی یک ماه اخیر تعداد بستری‌ها از یک هزار و ۵۰۰ نفر به ۹۷۰ نفر رسیده و بستری‌های مراقبت‌های ویژه نیز از ۴۶۰ نفر به ۱۷۷ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد بیماران ترخیص شده از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تعداد بیماران بستری پیشی گرفته است، ادامه داد: مرگ و میر به عدد ثابت ۱۲ نفر رسیده است و از این رو می‌توان در حال رسیدن به شرایط خوبی در زمینه روند شیوع این بیماری هستیم.

موج ششم کرونا در اصفهان آغاز نشده است

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان اصفهان شاهد موج ششم بیماری کرونا نیستیم، تصریح کرد: چنانچه روند شیوع بیماری با همکاری مردم و واکسیناسیون در شرایط کنونی ادامه دار باشد شرایط بهتری را نیز تجربه خواهیم کرد.

عقدک در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۷۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۵۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال اصفهان ۲ دُز واکسن کرونا زدند

وی افزود: همچنین ۵۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان دُز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۶۷ درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان اصفهان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: همچنین ۴۰ درصد از این گروه سنی هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان اصفهان نیز اظهار کرد: این مرحله برای کادر درمان، افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای و دارای نقص ایمنی ندر استان آغاز شده است.

عقدک اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۸ هزار نفر در استان اصفهان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای واکسیناسیون کرونا همه واکسن‌های موجود در کشور در استان اصفهان موجود است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار